14.3 C
Amposta

El corredor del mediterrani, una fita a tocar

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Ja fa mesos que se succeeixen les notícies d’adjudicacions de les obres ferroviàries del corredor del mediterrani, una infraestructura que per si sola comportarà l’augment del 2,2% del producte interior brut (PIB) amb el consegüent augment de riquesa.

Podem dir sense cap dubte que és l’obra ferroviària més important de l’últim segle al nostre territori. L’aposta del Govern d’Espanya pel corredor, ens permet avui en dia, noves implantacions industrials per la nostra localització estratègica. La instal·lació de Kronospan i l’anunci recent que vol desenvolupar una connexió ferroviària per exportar els seus productes a Europa, és un bon exemple de la importància del corredor i de l’atractiu que suposa per les empreses que escullen les Terres de l’Ebre, encara que puguin rebre més incentius econòmics en altres territoris, prioritzen les infraestructures de comunicació i això és una bona notícia pel nostre territori.

Fent un breu repàs, les obres que s’estan portant a terme al tram Vandellòs – Vinaròs, que inclou també el ramal fins a l’estació de Tortosa, possibilita el canvi d’ample ibèric a l’ample estàndard, es van adjudicar el passat desembre per un import de 27.366.039 euros, amb un termini d’execució de 18 mesos. La segona obra cabdal s’ha adjudicat fa poques setmanes i correspon a les instal·lacions de la senyalització entre els trams L’Ametlla de Mar – Castelló i el ramal fins a l’estació de Tortosa, per un valor de 68.368.704 euros i un termini d’execució de 22 mesos. Aquestes millores possibilitaran l’increment de la capacitat, regularitat i fiabilitat de l’explotació ferroviària. Totes aquestes inversions permetran ficar en funcionament el corredor del mediterrani al seu pas per les Terres de l’Ebre en dos o tres anys.

El corredor del mediterrani comportarà un estalvi econòmic en les exportacions agrícoles a Europa, la reducció dels costos de transport amb l’augment de la producció i competitivitat de les nostres empreses, una millor qualitat d’ocupació entre altres beneficis.

Cal plantejar també la construcció d’un hub logístic ferroviari a l’Aldea (estació de mercaderies) amb la participació de totes les administracions públiques i del sector privat. La saturació del sòl industrial a la província de Barcelona és una bona oportunitat per generar una alternativa més atractiva al nostre territori, això porta a la par la necessitat d’ampliar amb nous terrenys el polígon Catalunya Sud. És un treball que cal fer per aprofitar tots els avantatges del corredor, al PSC treballem per assolir la complicitat territorial, per no deixar escapar aquesta oportunitat històrica, que molt aviat serà una realitat.

Manel de la Vega Carrera, primer secretari del PSC a les Terres de l’Ebre

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -