El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE) ha posat en marxa un ambiciós projecte de millora i ampliació de la xarxa de vies ciclables gràcies a una subvenció del programa de sostenibilitat turística de 3 MEUR provinents dels Fons Europeus Next Generation. D’aquests, més d’1,2 milions es destinen a la creació de noves vies i connexions, millorant els espais dedicats a ciclistes a les comarques del Montsià, Baix Ebre, Terra Alta i Ribera d’Ebre.
“Amb aquesta inversió, fem un pas endavant per fomentar una mobilitat sostenible i segura al territori, millorant les infraestructures ciclistes i creant noves connexions que potenciaran l’ús de la bicicleta a la nostra regió”, ha declarat Ivan Garcia, president del COPATE. “Aquest projecte no només impulsa el turisme de qualitat i sostenible, sinó que també contribueix a la cohesió territorial de les Terres de l’Ebre.”
Les obres al Baix Ebre, que comencen avui amb una inversió de prop de 460.000 €, son la connexió del Camí Natural – Via Verda del Carrilet de la Cava amb el Pont Penjant d’Amposta i l’arranjament del Passeig fluvial del marge esquerre del riu i la recuperació del Camí de Sirga. La iniciativa permetrà connectar els 7 quilòmetres del CN – Via Verda del Carrilet de la Cava amb el passeig fluvial existent entre Amposta i la desembocadura de l’Ebre, així com amb la via ciclista Eurovelo 8. El projecte es divideix en dues zones diferenciades. La primera, des del final del CN – Via Verda del Carrilet de la Cava fins al pont de l’AP7, contempla un tram de 0,55 quilòmetres que serà compartit amb el camí de servei del canal. La segona zona, des del pont de l’AP7 fins a l’embarcador de l’Aldea, comprèn un tram de 1,8 quilòmetres que recupera l’antic camí de Sirga i inclou la restauració del bosc de ribera.
Pel que fa a les actuacions a la Terra Alta que també estan en marxa, s’hi destinen gairebé 200.000 € a millorar i recuperar el bon estat del ferm del recorregut del CN – Via Verda Val de Zafán com, també, millorar la seguretat en l’ús de la infraestructura dels 24km que transcorren per la comarca. La resta d’actuacions a la Ribera d’Ebre i Montsià encara estan en una fase inicial.
Redacció