Amb menys d’un mes des de la seva inauguració, Ennea s’ha convertit en un referent per aquells que busquen un espai on el moviment es fusiona amb el benestar emocional. Fundat per Anna Alegre i Núria Gas, dues joves emprenedores de 25 i 30 anys respectivament, amb un passat en la dansa i el patinatge artístic, aquest centre de Pilates i Garuda ofereix una experiència diferent, basada en la connexió cos-ment.
De Londres a l’Ebre: una amistat convertida en projecte de vida:
Anna i Núria es van conèixer a través del món de la dansa i el patinatge, però no va ser fins a un viatge a Londres quan van adonar-se que compartien un mateix camí. Anna, ballarina formada al Conservatori de Dansa Contemporània de l’Institut del Teatre i fisioterapeuta, i Núria, expatinadora d’alt nivell amb estudis en Administració i Direcció d’Empreses, van decidir unir els seus coneixements i experiència per crear un centre que transcendís el concepte tradicional del Pilates.

A Londres, Anna va aprofundir en el mètode Garuda de la mà del seu creador, James D’Silva, un exballarí professional nadiu de Goa (Índia) que ha treballat amb figures com Madonna, Gwyneth Paltrow o Sting. Formar-se amb ell va suposar per a Anna un abans i un després en la seva trajectòria. «Vaig descobrir una manera d’entendre el moviment que ho canviava tot. Un mètode holístic que fusiona la dansa, el ioga i el Pilates que permetia treballar el cos d’una manera fluida, en harmonia amb la respiració i el ritme natural del moviment», explica.
Aquest descobriment la va portar a especialitzar-se en Garuda i a veure aquesta disciplina com el pilar central del projecte que, poc temps després, materialitzaria amb Núria, qui també va rebre formació en aquest mètode.
«La disciplina que estàvem esperant» – així defineix la revista Elle el Garuda, una metodologia creada per James D’Silva el 2010 que engloba els principis del Pilates, les respiracions i “asanes” o posicions del ioga, la tècnica de la dansa i l’energia del tai txi. Una disciplina holística i orgànica que permet treballar el cos sencer de manera general, de forma dinàmica, amb una gran varietat d’exercicis i moviments i sense repeticions: és una metodologia en constant canvi, desenvolupament i expansió que permet que cada classe i cada repertori sigui diferent.
Ennea: Pilates, Garuda, moviment:
El que diferencia Ennea d’altres centres de Pilates és el seu enfocament holístic. L’eix principal del projecte és el Garuda, una metodologia que permet treballar tot el cos amb fluïdesa i consciència. Aquesta tècnica, menys enfocada al fitness i més a la llibertat de moviment, s’integra amb el Pilates clàssic per oferir una experiència completa als alumnes.
«El moviment no és només una eina per posar-se en forma, sinó també una forma d’autoconeixement i equilibri», expliquen Anna i Núria. «El nostre objectiu és que cada persona surti d’Ennea sentint-se millor, més alineada i en harmonia amb el seu cos».
Un espai per a tothom:
Ennea no és només per a esportistes o professionals del moviment, sinó que està obert a tothom que vulgui millorar el seu benestar físic i mental. Ofereixen diferents tipus de sessions adaptades a cada necessitat: Pilates Mat a través del treball muscular amb el mateix pes corporal i elements com pilotes i aros. Pilates Pesos amb exercicis de força amb pesos de 5 kg per reforçar la postura i la musculatura. Barre, un entrenament inspirat en el ballet, el pilates i el ioga per potenciar l’equilibri i l’elegància en el moviment. Ioga, que ofereix sessions per millorar la flexibilitat, la concentració i l’equilibri emocional. Contemporani per als amants de la dansa que volen treballar la musicalitat i la coordinació. Pilates amb màquines (Reformer) que ofereix un entrenament amb resistències per millorar la postura i el to muscular sense impacte. Finalment, sessions per a embarassades i majors de 65 anys: programes adaptats per a cada etapa de la vida.
«Aquí no es tracta només de fer exercici, sinó d’entrar en un espai on et pots desconnectar del món i centrar-te en tu mateix», expliquen. Des de l’entrada fins a la sala de treball, cada detall està pensat per oferir un ambient de calma i harmonia: parquet de fusta, llum tènue, cortines llargues i un sofà de borreguet que convida a la relaxació.
Una aposta pel territori i la gent de casa:
Anna i Núria han apostat per establir el seu projecte a les Terres de l’Ebre (Amposta), un fet que per a elles no ha estat casual. «A mesura que m’he fet gran, me n’he anat adonant que com a casa, a cap lloc. Això em va fer veure que el lloc on realment volia viure era al poble», explica Anna. Aquesta connexió amb el territori també es reflecteix en la seva filosofia i imatge al centre, basada en els colors, olors i sensacions del Delta. També en el tipus d’alumnes que atrauen: persones de totes les edats i perfils que busquen un espai de benestar sense haver de desplaçar-se a grans ciutats.
«Quan vam començar a imaginar Ennea, teníem clar que volíem crear un lloc especial, però també un negoci que contribuís a fer créixer el nostre territori. No volíem marxar lluny per emprendre, volíem portar el millor d’allò que havíem après fora a casa nostra», explica Núria.
El que va començar com una idea boja entre dues amigues i un viatge a Colòmbia, avui s’ha convertit en una comunitat. Ennea no és només un centre de Pilates, sinó un espai on els alumnes troben suport, motivació i un moment per a ells mateixos enmig del ritme frenètic del dia a dia. «Volem que Ennea sigui un refugi per a tothom que vulgui cuidar-se i sentir-se bé amb el seu cos», afirmen Anna i Núria. «El nostre somni és continuar creixent i portar aquesta filosofia de moviment a més persones».
Redacció M.F