14.3 C
Amposta

Comencen les obres d’adequació de l’antic traçat del Carrilet per convertir-lo en Via Verda

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...
- Advertisement -
- Advertisement -

El Consell Comarcal del Baix Ebre ha iniciat les obres d’adequació d’un tram de 6,9 quilòmetres de l’antic traçat del Carrilet com a Via Verda. Una actuació que té un cost de 426.863 euros i que compta amb una subvenció de 176.390 euros del fons Feder; una subvenció de 209.196 euros del departament d’Empresa, a través del Pla de Foment Territorial de Turisme i una aportació de 41.276 euros per part del Consell Comarcal. El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura; el vicepresident, Jordi Jordan i el conseller comarcal d’Obres i Serveis, Antoni Gilabert, han fet aquest matí una visita a les obres, que executa l’empresa Tecnologia de Firmes SA. “L’objectiu d’aquesta actuació és recuperar l’espai de l’antiga via de tren del Carrilet, una infraestructura històrica, per utilitzar-lo com a camí natural i via cicloturística, és a dir, fomentar el turisme a la comarca a través d’una activitat turística que és sostenible”, ha manifestat Faura.

La primera fase dels treballs consisteix a netejar i esbrossar tot el tram d’actuació, comprès entre l’antiga bòbila d’Anguera, a la C-42, fins a uns metres abans del pont de l’autopista de l’AP-7. Posteriorment, es renovarà el paviment amb totu artificial (una barreja de terra i pedres) i una mescla de bituminós en calent. Pel que fa a l’amplada de la via serà de 3 metres, la mateixa que la de la Via Verda de la Val de Zafán. “Al primer tram de l’itinerari es mantindrà l’arbrat existent, mentre que entre Font de Quinto i la part final, al pont de la Pedrera, es plantarà una filera de xops”, ha explicat el vicepresident i conseller comarcal de Turisme, Jordi Jordan. Concretament, s’ha previst plantar 262 arbres.

El traçat d’aquest tram de la Via Verda del Carrilet transcorre paral·lel al camí de servei del canal de l’esquerra de l’Ebre. “Aquesta Via Verda permetrà fer valdre el patrimoni cultural i rural del Baix Ebre, connectarem Tortosa amb els paisatges rurals i naturals que caracteritzen l’últim tram del riu Ebre”, ha dit Jordan. Així, el recorregut passa molt prop de la Torre de Campredó i els aiguamolls del marjal de Campredó.

A més, la Via Verda del Carrilet quedarà connectada amb altres rutes cicloturístiques com la Via Verda de la Val de Zafán i el Camí Natural de l’Ebre. “Cal connectar la xarxa d’itineraris amb bicicleta que ofereix el territori, ja que per atreure mercats internacionals són necessaris recorreguts llargs”, ha assenyalat Faura.

Pel que fa al termini d’execució d’obres, el president del Consell Comarcal del Baix Ebre ha explicat que la previsió és que els treballs d’adequació de la Via Verda del Carrilet finalitzen el pròxim mes de novembre. Faura ha recordat que el procés de licitació de l’obra es va suspendre amb la declaració de l’estat d’alarma per la crisi sanitària de la Covid-19 i es va reactivar al mes de maig.

El Consell Comarcal del Baix Ebre va signar el 2017 amb ADIF un contracte d’arrendament per vint anys dels terrenys de l’antic traçat del Carrilet de la Cava, per tal de promoure la creació d’una Via Verda per a ús cicloturístic i mobilitat sostenible de la població. La línia ferroviària del Carrilet de la Cava va ser construïda a finals dels anys vint del segle passat i explotada per la companyia Ferrocarrils Econòmics (FESA), fins que l’any 1964 se’n va fer càrrec FEVE. Finalment, la línia es va clausurar el 1968.

Redacció – J. V. G.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

Padesa no admet errors en la gestió dels brots de Covid-19 que han infectat 344 treballadors

La direcció de l'empresa càrnica Padesa no admet errors en la gestió dels dos brots de covid-19 als seus dos centres de producció de...

Una quinzena d’alumnes participen al curs de soldadura organitzat pel Consell Comarcal del Baix Ebre

Una quinzena d’alumnes han començat aquesta setmana el curs de soldadura amb elèctrode i revestit i TIG, que organitza el Consell Comarcal del Baix...

Els cribratges als centres educatius de Tortosa han detectat fins ara 91 positius

Fins a la data d'avui, a la ciutat de Tortosa s'han fet més de 5.000 proves PCR dins del cribratge que s'està realitzant als...

L’Ajuntament de Tortosa descatalogarà el monument franquista de l’Ebre aquest divendres

El ple de l'Ajuntament de Tortosa portarà a aprovació, divendres, la proposta per al nomenament d'un nou Defensor de la Ciutadania. La persona proposada...

Ingressaran malalts amb Covid-19 a tots els hospitals de les Terres de l’Ebre

La Regió Sanitària Terres de l'Ebre, conjuntament amb els proveïdors del territori, aplica des d'ahir una nova fase del Pla de Contingència pel qual...
- Anunci -
- Anunci -