14.3 C
Amposta

Clam a les Terres de l’Ebre per la falta d’exàmens pràctics de conducció

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Centenars de treballadors d’autoescoles s’han manifestat aquest dimarts amb una marxa lenta al votant de la Delegació del govern espanyol a Barcelona. La Federació d’Autoescoles de Catalunya (FAC) reclama solucions immediates per la falta d’examinadors destinats a Catalunya, cal destacar que ja van mostrar el seu descontentament el passat 28 de juny. Les autoescoles i l’administració pública estan en conflicte des de l’any 2014, quan l’elevat nombre de professionals que es jubilaven no se substituïa per nous examinadors i la manca d’aquests es va començar a notar.

Els exàmens teòrics a les Terres de l’Ebre no tenen problemes, ja que en el cas de Tortosa hi ha un examen cada 15 dies. La problemàtica és la falta d’examinadors per als exàmens pràctics de circulació. La Prefectura Provincial Trànsit de Tarragona té 3 zones d’examen, Tarragona, Reus i Tortosa. Els examinadors es van desplaçant d’una zona a una altra de manera seqüencial d’acord amb la presentació d’alumnes de cada escola a cada zona d’examen. Fins ara, les autoescoles presentaven a cada cicle d’examen 6 alumnes/professor, però aquest sistema s’ha eliminat a causa de la resolució de l’ACCO.

CAPA és el nou sistema que la DGT vol implementar i que ha estat admès per l’ACCO per tal de distribuir equitativament la capacitat dels examinadors que hi ha treballant a cada Prefectura de Trànsit amb les autoescoles que hi ha assignades d’acord amb la borsa d’alumnes pendents d’examen de circulació que té cada autoescola.

Una de les queixes de la manifestació d’ahir a Barcelona és que el sistema CAPA s’ha implementat de manera pilot a Barcelona i això perjudica molt a les autoescoles petites i a les que no tenen una borsa d’alumnes pendents d’examinar. Malgrat això, l’anterior sistema perjudicava molt més a les autoescoles pel fet que es generava molt més volum d’alumnes que podien examinar-se de la pràctica.

A Tortosa hi va haver exàmens pràctics de conducció el dia 10 de juliol i segurament no n’hi haurà més fins a finals de setembre. Actualment si un alumne ha aprovat la part teòrica i comunica a la seua autoescola que vol presentar-se a la prova de conducció pràctica pot ser que hagi d’esperar més d’un mes perquè li notifiquin el dia i, a més, ho fan quan només queden 5 o 7 dies per l’examen.

Ahir va tenir lloc una reunió a Madrid, concretament a la Direcció General de Trànsit (DGT), on van participar el Director General de la DGT, el Secretari General, el Subdirector General de Formació Viària i la Subdirectora Adjunta de Formació Viària, com també, l’Associació d’Examinadors de Tràfic (ASEXTRA), Autoescoles Confederades d’Espanya (ACE) i la Confederació Nacional d’Autoescoles (CNAE).

El motiu va ser l’elaboració d’un Pla de Xoc per millorar la realització dels exàmens pràctics de conduir amb la finalitat d’absorbir la borsa d’exàmens i normalitzar, dins de les possibilitats, la situació actual. Segons ha pogut saber aquest mitjà, la proposta que arriba des de la Direcció General de Tràfic (DGT) seria aplicable entre l’1 de setembre del 2019 i el 31 de juliol de 2020. Entre els punts hi figuren sol·licitar 100 examinadors mitjançant l’Oferta de Treball Públic 2020, augmentar la plantilla d’examinadors itinerants fins a un màxim de 25, la implantació del sistema CAPA i crear una taula de seguiment d’aquest Pla de Xoc amb la participació de tots els agents implicats.

Des de ASEXTRA entenen que aquestes mesures coincideixen, pràcticament en la seua totalitat, amb la seua idea per a solucionar el problema actual. Malgrat això, apunten alguns matisos, com per exemple, no volen de cap manera la privatització dels exàmens i demanen a les autoescoles més rigor i responsabilitat a l’hora de presentar als alumnes a examen, ja que, una major formació és sinònim d’un major èxit i, per tant, reducció de les borses d’alumnes pendents.

Redacció – V. Ll.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -