Catorze restaurants ebrencs reben el segell ‘Peix de Llotja’

La certificació avala la compra de producte desembarcat als ports del territori i reforça el vincle entre el sector pesquer i la gastronomia local

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Catorze restaurants i establiments de restauració de les Terres de l’Ebre han rebut enguany el segell Peix de Llotja – D’aquí, de qualitat’, una certificació que reconeix el compromís amb el consum de peix fresc capturar per la flota local i descarregat a les llotges del territori.

El distintiu es va lliurar divendres passat durant la II Jornada d’Economia Blava, celebrada a la Confraria de Pescadors de l’Ametlla de Mar, en un acte organitzat pel GALP Mar de l’Ebre amb representants del sector pesquer i de diverses administracions.

Per obtenir aquesta acreditació, els establiments han de demostrar un consum mínim anual de 12.000 euros de peix procedent de les llotges i certificat per les confraries de pescadors. A més, han de renovar anualment el segell i acreditar el manteniment d’aquest compromís amb el producte de proximitat.

L’objectiu de la iniciativa és reforçar els vincles entre la pesca artesanal i la restauració, alhora que es promou la traçabilitat dels productes i es posa en valor l’origen local del peix que arriba a les taules dels restaurants. Els catorze negocis que han rebut el segell aquest any estan situats a la Ràpita, l’Ametlla de Mar, l’Ampolla, Deltebre i Poble Nou del Delta (Amposta).

A la Ràpita han estat distingits els restaurants Miami Can Pons, La Llansola, Lo Tinglado, Maria Espai Gastronòmic, Juanito Platja i Casa Asmundo. A l’Ametlla de Mar han rebut el reconeixement La Barraca, Lo Racó de Santes Creus, El Pescador i La Subhasta de l’Estany i el Balcó de l’Estany. A l’Ampolla han estat reconeguts el restaurant Can Piñana i l’Hotel Ampolla Sol, mentre que a Deltebre s’ha distingit el Grup Nuri. Completa la llista Lo Pati d’Agustí, situat al Poble Nou del Delta, al terme municipal d’Amposta.

La iniciativa forma part de les estratègies de desenvolupament local participatiu que els GALP impulsen al litoral català per afavorir la competitivitat del sector pesquer, reforçar les economies locals i fomentar el consum de productes vinculats al territori.

El projecte ha estat impulsat conjuntament pels cinc Grups d’Acció Local Pesquera (GALP) de Catalunya amb la col·laboració de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors i la direcció General de Política Marítima i Pesca Sostenible. La iniciativa compta amb el finançament europeu a través del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d’Aqüicultura (FEMPA) i de la Generalitat de Catalunya.

Segons el president del GALP Mar de l’Ebre, Eusebio Rosales, el segell pretén anar més enllà d’un simple reconeixement gastronòmic. «Quan un restaurant aposta pel peix que cada dia es descarrega a les nostres llotges, està apostant per la pesca artesanal, per la sostenibilitat i pel territori. Quan un restaurant aposta pel peix que cada dia es descarrega a les nostres llotges, està apostant per la pesca artesanal, per la sostenibilitat i pel territori. Aquests catorze establiments demostren, amb fets i amb xifres certificades, que aquest compromís és real i quotidià. Des del GALP els ho volem agrair públicament i posar-los en valor com a referents per al conjunt del sector», va assenyalar Rosales durant l’acte de lliurament.

La voluntat dels promotors és que el distintiu es consolide com una referència per als consumidors a l’hora d’identificar els establiments que treballen amb producte pesquer de proximitat. El projecte té abast català i aspira a unificar sota una mateixa marca el reconeixement al peix fresc comercialitzat a les llotges del litoral.

Redacció A.M

 

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -