14.3 C
Amposta

Canal TE estrena la sèrie documental ‘Carreteres secundàries’

El programa mostra deu models alternatius de vida i habitatge a Catalunya i es podrà veure també a televisions locals d’arreu del país

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Carreteres secundàries és la nova sèrie documental de Canal TE i La Xarxa, que s’estrenarà aquest divendres 19 de setembre a les 22:30 h. Dirigida pel periodista Dani Gutiérrez —responsable també de l’exitós programa Ebrencs pel món—, la producció explora els models de vida i habitatge alternatius que estan emergint a Catalunya.

Al llarg dels deu capítols de 25 minuts, s’hi presenten comunitats i persones que han decidit trencar amb els esquemes tradicionals per construir projectes més sostenibles, col·lectius i arrelats al territori. Des de cooperatives d’habitatge en cessió d’ús fins a comunitats budistes, passant per colònies tèxtils recuperades o excampions del món de curses de muntanya que han optat per viure en una tenda al mig del bosc.

Frame del programa documental Carreteres Secundàries

Sobre els capítols:

Al primer programa es presentarà el projecte Vidàlia, una comunitat intencional i cooperativa d’habitatge ubicada a l’antiga colònia tèxtil Cal Vidal de Puig-reig (Berguedà). Aquest espai va arribar a acollir 900 persones, però va quedar pràcticament en desús durant uns 40 anys.

A continuació, es detallen els altres nou capítols de la sèrie:

  • Convent de Pontós (Pontós): un grup d’artistes i creadors que gestionen un antic convent on conviuen i desenvolupen propostes culturals.

  • Clau Mestra (Sant Cugat del Vallès): una cooperativa d’habitatge fruit de la lluita veïnal que ha rehabilitat un antic immoble per crear habitatges protegits i assequibles.

  • FEM (Sant Joan de les Abadesses): un projecte de coliving i coworking rural que busca un nou equilibri entre vida i feina en contacte amb la natura.

  • Fundació Santuari Gaia (Camprodon): un santuari d’animals on conviu una comunitat fixa de persones i un ampli conjunt de voluntaris dedicats a la cura de centenars d’animals.

  • Ecovila Sequoia (Sant Vicenç de Torelló): una cooperativa integral que
    combina habitatge i projectes productius.
  • Ragna Debats i Pere Aurell (les Planes d’Hostoles): dos excampions del
    món de curses de muntanya en diferents modalitats que viuen en una tenda de
    campanya al mig del bosc amb la seva filla.
  • Casa Virupa (Llinars del Vallès): una comunitat de practicants budistes que
    gestionen un centre de meditació i retirs obert a tothom.
  • Calafou (Cabrera d’Anoia): una colònia ecoindustrial postcapitalista que
    desenvolupa alternatives d’habitatge i productives en una antiga colònia
    industrial.
  • Can Carner (Castellar del Vallès): una cooperativa d’habitatge que promou un
    model digne i autogestionat basat en la propietat col·lectiva i el valor d’ús.

La sèrie posa el focus no només en els espais, sinó també en els vincles humans i els valors compartits, amb una mirada que reivindica l’habitatge com a dret i no com a mercaderia.

Carreteres secundàries és una producció pròpia de Canal TE, en col·laboració amb La Xarxa, que consolida més d’una dècada de treball conjunt per impulsar continguts de proximitat. El programa s’emetrà cada divendres a Canal TE amb diverses reemissions durant el cap de setmana (dissabte 8.30h – 10.30h – 12h, diumenge 0.30h –
14.30h – 21h, dilluns 13h i dimecres 12h) i estarà disponible també a La Xarxa+, al web de Canal TE i a laxarxames.cat.

Redacció M.F

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -