14.3 C
Amposta

Balfegó estrena planta a l’Ametlla de Mar amb una inversió de 35 milions i aposta per diversificar la seva oferta de productes

L’acte d’inauguració, celebrat aquest dimarts, ha comptat amb xefs de renom com Ferran Adrià, Nandu Jubany i Martín Berasategui

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Balfegó Grup ha posat en marxa el seu nou complex a l’Ametlla de Mar, una planta de 12.000 metres quadrats que substitueix les instal·lacions destruïdes per un incendi el 2018. L’empresa hi ha destinat una inversió de 35 milions d’euros i tanca l’exercici 2024 amb una facturació de 107,6 milions, set més que l’any anterior.

L’exterior de les noves instal·lacions de Balfegó Grup a l’Ametlla de Mar. Foto: ACN.

L’acte d’inauguració, celebrat aquest dimarts, ha comptat amb xefs de renom com Ferran Adrià, Nandu Jubany i Martín Berasategui. El nou centre incorpora tecnologia d’última generació que automatitza processos i millora l’eficiència, a més d’un espai innovador: un centre d’experimentació gastronòmica per a cuiners, escoles de cuina i centres d’R+D, concebut com a laboratori culinari al voltant de la tonyina roja.

Les noves instal·lacions permetran a Balfegó, no només duplicar com a mínim la seva
capacitat actual de processament, sinó també diversificar la seva oferta de productes i
preparats, tant pel mercat professional com pel gran consum, com ara el carpaccio, els
sakus o el tàrtar.

El director general del grup, Juan Serrano, ha detallat que les noves instal·lacions permeten «processar fins a 25 tonyines alhora sense esforç per als treballadors i fer una caixa de 3, 5 o 7 quilos cada 8 segons», fet que duplica la capacitat de producció en un sol torn. A més, ha destacat que anualment inverteixen entre 1 i 1,5 milions en innovació i sostenibilitat, als quals s’hi sumen els 8 milions invertits en les dues naus on alimenten les tonyines.

Tot i els bons resultats, Balfegó afronta amb incertesa la situació internacional. El 38% de les vendes de tonyina roja es destinen al mercat estatunidenc, però la nova guerra comercial impulsada per Donald Trump amenaça aquesta estabilitat. «Ens adaptarem, són setmanes d’incertesa», ha dit el copresident de la companyia, Pere Vicent Balfegó, que confia en les negociacions entre la Unió Europea i el govern nord-americà per suavitzar els nous aranzels.

«No entrava en els nostres plans trobar-nos amb un entrebanc així, però tenim l’esperança d’implementar-nos en altres països», ha afegit Vicent. El grup ja exporta a 40 països i ara apunta a nous mercats, com la Xina, on han començat a introduir-se en els últims dos anys aprofitant el “boicot” dels xinesos al peix japonès després de l’abocament d’aigües de Fukushima. «És un país molt atractiu per introduir la tonyina», ha remarcat.

El copresident de Balfegó, Pere Vicent Balfegó.

El director general, Juan Serrano, ha subratllat que els nous aranzels també els afecten indirectament al mercat xinès. «No tenim cap pujada addicional dels aranzels, però hi ha una devaluació del Iuan que fa que pugi el nostre preu», ha explicat. Actualment, Balfegó exporta un 15% de la producció a la Xina i ho fa amb euros.

Tot i les incerteses, la companyia es mostra optimista i espera que la Unió Europea i el govern espanyol augmentin la quota de captures. «Esperem que pugi un 20% i, si mantenim els proveïdors actuals, augurem un creixement del 20%», ha dit Serrano. Enguany, han introduït 3.050 tones de tonyina i n’han venut unes 4.500 tones. «Venim dels 85 i 87 milions, és un creixement bastant important, no només podem créixer per fer les coses bé, sinó que depenem de les quotes marcades per l’organisme internacional», ha conclòs el CEO.

Noves instal·lacions de Balfegó Grup a l’Ametlla de Mar. Foto: ACN.

Les noves instal·lacions han estat dissenyades per reforçar el compromís de la companyia amb la qualitat i la sostenibilitat, tant ambiental com social, que la caracteritza. De fet, un dels aspectes més destacats del nou projecte és la seva integració amb els principis de la certificació B Corp, que l’empresa va obtenir el 2024, i que la va convertir a la primera del sector pesquer espanyol a aconseguir-ho. Així, les instal·lacions incorporen mesures deficiència energètica, ús d’energia renovable, optimització de recursos hídrics i sistemes de control ambiental.

Igualment, Balfegó ha iniciat el procés per certificar les noves instal·lacions sota l’estàndard internacional d’edificació sostenible BREEAM amb l’objectiu d’assolir la màxima qualificació. Tot plegat reforça el compromís adquirit per l’empresa per reduir la seva empremta de carboni un 46% per al 2030.

Aquesta nova seu «marca un abans i un després en la forma d’entendre la producció i transformació de la tonyina roja, amb unes instal·lacions més segures per a les persones, i més versàtils per al producte, que els permetran unir ciència, gastronomia i tecnologia per poder continuar abastint les cuines de més de 40 països», concloia el director general del grup.

Redacció L.P.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -