14.3 C
Amposta

Atreure visitants a l’Ebre en temporada baixa, objectiu primordial de l’Agència Catalana de Turisme

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, David Font, ha presentat avui a Tortosa el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022, acompanyat del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer. A l’acte hi han assistit més de trenta professionals d’empreses i entitats del sector turístic de la marca turística Terres de l’Ebre. Els assistents han pogut conèixer de la mà del director de l’ACT els principals reptes que planteja el Pla pel que fa a la promoció turística del territori.

L’objectiu principal de la Generalitat és posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món i, al mateix temps, ajudar el sector a fer un màrqueting d’alta eficàcia. Aquest Pla de màrqueting marca els reptes de l’ACT pels propers quatre anys així com l’estratègia i accions per a la promoció turística de Catalunya a l’exterior. Es tracta d’un document concretat de forma conjunta amb agents turístics, patronats de turisme i sector privat, que permetrà que l’ACT segueixi sent no només pionera sinó que també excel·leixi en la tasca diària de promoció del nostre país a nivell turístic.

David Font ha explicat que “el nou Pla de màrqueting vol incidir de manera especial en la desestacionalització i la desconcentració del turisme. En aquest sentit, volem fer moure el turista arreu del territori”. En aquest sentit, el director ha destacat que “a les Terres de l’Ebre, Reserva de la Biosfera de la Unesco, els Ports i el Delta són alguns dels molts llocs on es poden viure experiències singulars amb capacitat d’atraure turisme tot l’any”.

Per la seva banda, Martí Carnicer ha destacat que “a les Terres de l’Ebre volem que el turista que ens visiti sigui aquell que es preocupa i el motiva tot allò relacionat amb el respecte pel medi ambient”

El Pla presenta una vintena d’iniciatives que s’han de posar en marxa, orientades a resultats. En destaquen:

  • Nous productes anomenats 4D, que contribueixin a la Desconcentració, la ja mencionada Desestacionalització, la Diversificació i l’augment de la Despesa.
  • Oferir més experiències fora de la temporada alta.
  • Generar una comunicació integrada de màrqueting per no dispersar esforços.
  • Desenvolupar una estratègia de màrqueting digital, treballant intensament amb el web i les xarxes socials.
  • Aprofitar al màxim l’actiu que són els Centres de Promoció Turística de Catalunya.
  • Implementació del nou sistema de marques.
  • Redefinir els serveis que ofereix l’ACT al sector privat i enfortir les relacions amb els patronats de Turisme de les diputacions i de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Creació de la marca Grand Tour de Catalunya (GTC), un itinerari que recorrerà Catalunya per esdevenir una excel·lent oportunitat de descoberta del territori en 5-10 dies amb serveis d’alta qualitat i una atenció personalitzada.

Aquest nou Pla de màrqueting turístic de Catalunya marca com a objectius per al 2022 incrementar un 9% els viatges dels turistes durant els mesos de març, abril, maig i octubre; augmentar la despesa mitjana per turista i dia; i pel que fa a la desconcentració territorial, incrementar un 11% el nombre de viatgers que s’allotgen en establiments turístics fora de la costa. També es tracta d’augmentar el reconeixement de la marca Catalunya així com consolidar la nostra destinació turística com una de les tres primeres de la Mediterrània tot aplicant una estratègia de creixement responsable i sostenible.

 

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -