14.3 C
Amposta

Atreure visitants a l’Ebre en temporada baixa, objectiu primordial de l’Agència Catalana de Turisme

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...
- Advertisement -
- Advertisement -

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, David Font, ha presentat avui a Tortosa el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022, acompanyat del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer. A l’acte hi han assistit més de trenta professionals d’empreses i entitats del sector turístic de la marca turística Terres de l’Ebre. Els assistents han pogut conèixer de la mà del director de l’ACT els principals reptes que planteja el Pla pel que fa a la promoció turística del territori.

L’objectiu principal de la Generalitat és posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món i, al mateix temps, ajudar el sector a fer un màrqueting d’alta eficàcia. Aquest Pla de màrqueting marca els reptes de l’ACT pels propers quatre anys així com l’estratègia i accions per a la promoció turística de Catalunya a l’exterior. Es tracta d’un document concretat de forma conjunta amb agents turístics, patronats de turisme i sector privat, que permetrà que l’ACT segueixi sent no només pionera sinó que també excel·leixi en la tasca diària de promoció del nostre país a nivell turístic.

David Font ha explicat que “el nou Pla de màrqueting vol incidir de manera especial en la desestacionalització i la desconcentració del turisme. En aquest sentit, volem fer moure el turista arreu del territori”. En aquest sentit, el director ha destacat que “a les Terres de l’Ebre, Reserva de la Biosfera de la Unesco, els Ports i el Delta són alguns dels molts llocs on es poden viure experiències singulars amb capacitat d’atraure turisme tot l’any”.

Per la seva banda, Martí Carnicer ha destacat que “a les Terres de l’Ebre volem que el turista que ens visiti sigui aquell que es preocupa i el motiva tot allò relacionat amb el respecte pel medi ambient”

El Pla presenta una vintena d’iniciatives que s’han de posar en marxa, orientades a resultats. En destaquen:

  • Nous productes anomenats 4D, que contribueixin a la Desconcentració, la ja mencionada Desestacionalització, la Diversificació i l’augment de la Despesa.
  • Oferir més experiències fora de la temporada alta.
  • Generar una comunicació integrada de màrqueting per no dispersar esforços.
  • Desenvolupar una estratègia de màrqueting digital, treballant intensament amb el web i les xarxes socials.
  • Aprofitar al màxim l’actiu que són els Centres de Promoció Turística de Catalunya.
  • Implementació del nou sistema de marques.
  • Redefinir els serveis que ofereix l’ACT al sector privat i enfortir les relacions amb els patronats de Turisme de les diputacions i de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Creació de la marca Grand Tour de Catalunya (GTC), un itinerari que recorrerà Catalunya per esdevenir una excel·lent oportunitat de descoberta del territori en 5-10 dies amb serveis d’alta qualitat i una atenció personalitzada.

Aquest nou Pla de màrqueting turístic de Catalunya marca com a objectius per al 2022 incrementar un 9% els viatges dels turistes durant els mesos de març, abril, maig i octubre; augmentar la despesa mitjana per turista i dia; i pel que fa a la desconcentració territorial, incrementar un 11% el nombre de viatgers que s’allotgen en establiments turístics fora de la costa. També es tracta d’augmentar el reconeixement de la marca Catalunya així com consolidar la nostra destinació turística com una de les tres primeres de la Mediterrània tot aplicant una estratègia de creixement responsable i sostenible.

 

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

La Diputació de Tarragona assessora els municipis en el procés de desconfinament

La Diputació de Tarragona assessora els municipis de la demarcació en els dubtes relacionats amb el desconfinament per la Covid-19. La institució supramunicipal forma part de la...

Els municipis del Montsià acorden suspendre totes les festes d’estiu

El Consell d'Alcaldes i Alcaldesses del Montsià d'aquest dimecres, 3 de juny, celebrat de manera telemàtica, ha acordat, en una decisió sense precedents, suspendre...

L’Atenció Primària de Terres de l’Ebre es reorganitza per afrontar el retorn de l’activitat

Amb la posada en marxa de la fase 2 de desconfinament a la Regió Sanitària de Terres de l’Ebre va iniciar la recuperació progressiva...

Sanitat accepta que les Terres de l’Ebre passin dilluns a la fase 3, l’última fase

Barcelona i àrea metropolitana nord i sud –unificades en una sola regió- i Lleida passaran a la fase 2 dilluns que ve i l’Alt...

La Sénia reclama a Salut la reobertura del CAP durant les 24 hores

L’alcalde de la Sénia, José Ramon Bellaubí, ha valorat la primera fase de reobertura del centre d’atenció primària de la Sénia com un “primer...
- Anunci -
- Anunci -