14.3 C
Amposta

Arriba PARCA, el primer festival de pensament reflexiu i arts sobre la mort des d’una mirada col·lectiva i vital

PARCA neix de la necessitat de parlar del que no es diu, de posar llum on sovint només hi ha silenci

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

L’Ermita de la Pietat d’Ulldecona serà l’epicentre de la celebració del fesival PARCA. Durant el cap de setmana del 31 d’octubre i 1 de novembre, coincidint amb la Castanyada i Tots Sants, el festival de pensament i arts arriba per reflexionar sobre la mort des d’una mirada col·lectiva, artícistica , sensible i vital.

«PARCA neix de la necessitat de parlar del que no es diu, de posar llum on sovint només hi ha silenci. No volem entendre la mort com un final, sinó com un espai de vida compartida», expliquen les parques — Judit, Laia, Pris i Sílvia.

El festival s’inaugurarà el divendres 31 amb la vídeo-performance ‘Assaig de la meva mort’ de Cristina Ferré, la taula Parlem de la mort. Trenquem els tabús, i la peça de dansa-performance Ombra de Clara Guim Rodríguez-Torres i Roger Albiol Prades.

Cartell del festival PARCA

El dissabte 1, el Mercat de l’Eternitat acollirà tallers, accions, exposicions i instal·lacions site specific, així com la presentació de la revista PARCA, una publicació col·lectiva sobre la mort, la transformació i la memòria. També hi participaran artistes com Borja Duñó, Pol Badia, Rosa Curto, Aeren Sànchez, Llibert Espuny, Laia Ortiz Sansano i Andrea Sánchez.

El festival tancarà amb l’Escenari Final, una celebració entre l’ombra i la llum amb el concert d’Uranio Enriquesido i el DJ set de Matilda & Laura Victoria. Per als més petits, MINI PARCA proposa contacontes, meditacions i pintacares per acostar els infants als cicles de la vida des del joc i la curiositat.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -