- Anunci -
14.3 C
Amposta

Veïns i veïnes apressen les administracions a resoldre el problema de la “carretera de la vergonya”

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...

Els veïns de Poble Nou del Delta exigeixen, novament, a les administracions que actuïn amb celeritat per posar una solució a les deficients condicions de seguretat de la carretera que connecta el nucli amb Sant Carles de la Ràpita. Lamenten que, malgrat les promeses efectuades pels responsables de la Diputació de Tarragona i els consistoris rapitenc i ampostí fa prop de quatre mesos, arran de la convocatòria d’una marxa lenta de protesta, l’actuació ràpida de manteniment per iniciar la campanya turística encara no s’ha iniciat ni té cap calendari conegut. Els veïns, agrupats en la Plataforma de #lacarreteradelavergonya retreuen també la manca de “transparència” en la gestió de les actuacions i reclamen la “participació ciutadana”.

Preocupació i malestar veïnal a Poble Nou del Delta, on des de la protesta de finals de novembre reclamant solucions imminents als greus dèficits de seguretat de la carretera, s’han comptabilitzat, almenys, quatre accidents amb sortida de la via i innombrables petits sinistres per fregament entre vehicles.

Malgrat les promeses de solucions ràpides en les primeres reunions, l’anunci de la Diputació de Tarragona de destinar 100.000 euros a una actuació de manteniment urgent, secundada pels consistoris d’Amposta i Sant Carles de la Ràpita, amb 30.000 i 50.000 euros anunciats cadascun, no ha anat gaire més enllà, segons denuncien. Únicament, durant les darreres setmanes s’ha pogut veure un topògraf mesurant el terreny, explica Juan.

Des de llavors, malgrat les peticions efectuades per l’entitat veïnal de reunir-se amb responsables de les administracions no ha trobat encara resposta. “Estem a les portes de la campanya turística de Pasqua i les obres de manteniment i senyalització no s’han fet. Si era urgent, per què no s’han fet? Quan pensen fer-les? Arribarà l’estiu i continuarem igual, quan tenim un volum de trànsit i una accidentalitat molt alta. Ens trobem en aquesta situació per la manca de considerar aquesta situació com a urgent”, ha lamentat el mateix portaveu, reclamant insistentment major transparència i participació ciutadana als responsables polítics.

Per a la plataforma és imperatiu disposar ja d’un cronograma que permeti albirar una solució pròxima al problema de seguretat que suposa una carretera que, segons Juan, a més de ser estreta en molts trams es troba ja “trencada”, multiplicant considerablement la seva perillositat i el risc d’accidents. No només per les tasques de manteniment sinó, sobretot, pel projecte de reforma integral anunciat. “Si els terminis administratius ja són llargs, per a la reforma integral de la via dins d’aquesta legislatura no podem perdre temps. Per a les obres de manteniment no es va el ràpid que s’hauria d’anar i no és té en compte que l’estat de la via és deplorable i les actuacions de manteniment i senyalització són urgents”, insisteix.

Entre d’altres aspectes, consideren essencial que s’aclareixi, d’entrada, si la Diputació de Tarragona ha assumit ja formalment la titularitat de la carretera per poder actuar-hi i la situació del Pla Zonal de Carreteres que dependrà també del Departament de Territori i Sostenibilitat. Per això, demanen també reunir-se amb el conseller Damià Calvet. Plantegen també que, en el moment que els topògrafs ja mesuren el terreny, els veïns han de poder conèixer i donar la seva opinió sobre la configuració de la via, per exemple, en la decisió sobre l’amplada que haurà de tenir un cop reformada –entre cinc i vuit metres, segons divers fonts-.

Font: ACN

- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

Deltebre inicia la producció d’una campanya turística per incentivar el turisme de proximitat

Aquesta mateixa setmana s’han iniciat els treballs de realització d’una nova campanya turística i de promoció de Deltebre amb l’objectiu principal de dinamitzar el...

L’alcalde de la Sénia demana el retorn dels serveis habituals del CAP del municipi

L'alcalde de la Sénia, José Ramon Bellaubí Caballer, en una carta oberta dirigida a la gerent de la Regió Sanitària de les Terres de...

Estat i Generalitat es comprometen a fer front a la regressió del Delta amb aportacions de sorra

Les aportacions massives de sorra per reforçar els punts crítics del Delta de l'Ebre serà l'actuació prioritària a curt termini que els governs espanyol...

L’Ajuntament d’Amposta cancel·la les Festes Majors previstes del 7 al 16 d’agost

L’Ajuntament d’Amposta ha decidit suspendre les Festes Majors d’Amposta, previstes del 7 al 16 d’agost, i també del Poble Nou, i programar activitats alternatives...

Els hospitals de les Terres de l’Ebre recuperen l’activitat

Els hospitals de les Terres de l'Ebre recuperaran en pocs dies tota l'activitat quirúrgica, de consultes externes i de proves diagnòstiques. La crisi de...
- Anunci -
- Anunci -