14.3 C
Amposta

Un total de mil 556 alumnes ebrencs duen a terme les proves d’avaluació de 4t d’ESO

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Entre avui i demà, un total de mil 500 alumnes de les Terres de l’Ebre duran a terme les proves d’avaluació de 4t d’ESO, que han de mesurar el grau d’assoliment de les competències bàsiques en acabar l’etapa d’ensenyament obligatori.

Es tracta d’una prova que avalua les competències i coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’educació secundària obligatòria en competència comunicativa lingüística -en llengua catalana, castellana i estrangera i en aranès a l’Aran-, en competència matemàtica i en competència cientificotecnològica. En competència comunicativa lingüística en llengua estrangera s’avaluen l’anglès, el francès i l’alemany. Avui s’avaluaran les competències en llengua estrangera, àmbit cientificotecnològic; i demà, en llengua catalana, matemàtiques i llengua castellana.

Aquest és el vuitè curs que s’aplica la prova. Enguany, com a novetat, s’hi ha introduït una millora tècnica per agilitzar el sistema de correcció. A cada quadern li correspon dos fulls de respostes: un per respondre les preguntes tancades, que té una correcció automatitzada; i un altre per respondre les preguntes obertes i per escriure-hi la redacció en la competència comunicativa lingüística.

Aquestes proves tenen caràcter diagnòstic i no marquen, en cap cas, la superació o no de l’etapa. Tant avui com demà, a partir de les 13h, es podran consultar els enunciats de les diferents proves a l’espai web del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, on també hi ha tota la informació respecte a aquesta edició de les proves: http://csda.gencat.cat/ca/.

Contingut de les proves

En les proves de competència en llengua catalana, llengua castellana i aranès, s’avalua la comprensió lectora i l’expressió escrita. Pel que fa a la comprensió lectora, es valora l’obtenció d’informació; interpretació de la informació; reflexió i valoració; i en l’expressió escrita la redacció -adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística-.

Respecte la llengua estrangera, la prova inclou dos textos de comprensió oral, dos de comprensió escrita i una redacció. En aquesta matèria es tindran en compte, per exemple, la interpretació de la informació, l’ús del vocabulari i la correcció lingüística.

Pel que fa a la prova de competència matemàtica, avalua la capacitat de comprendre, utilitzar i relacionar nombres, informacions numèriques, dades estadístiques i els aspectes espacials de la realitat. Per això, inclou situacions i problemes relacionats amb la vida quotidiana i amb el coneixement científic i social a través d’operacions bàsiques, símbols, i formes d’expressió i de raonament matemàtic.

Quant a la prova cientificotecnològica, s’inclouran exercicis de qüestions referides a fenòmens naturals i tecnològics, interpretació de dades i ús de la metodologia científica.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -