14.3 C
Amposta

Trens Dignes organitza aquest febrer l’acció de protesta que tenia prevista a l’estació de l’Aldea

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El passat 13 de gener es va inaugurar la variant de Vandellòs, després de vint anys d’espera. Malgrat les promeses de millora del servei, l’arribada de la nova infraestructura no ha suposat cap avenç substancial, sinó el contrari. La Plataforma Trens Dignes denuncia la pèrdua de freqüències i l’eliminació de l’Euromed, aconseguit el 2016. En aquests moments només hi ha un tren d’alta velocitat, un tren Avant, a les Terres de l’Ebre. Per aquests motius la plataforma convoca a tota la població a l’acció, sota el lema “Ni un tren menys”, que tindrà lloc el diumenge, dia 16 de febrer, a les 11 del matí a l’estació de l’Aldea. En un primer moment aquesta mobilització havia de fer-se al mes de gener, però finalment va ser posposada a causa del temporal.

Els horaris actuals s’ajustaran a partir de l’1 de març, per aquest motiu Trens Dignes creu que és necessària la mobilització perquè aquesta situació es pugui revertir. En el comunicat han especificat els següents motius:

  1. No hi ha cap nova freqüència de regionals a l’R16: continuen sent 20 trajectes al dia entre Tortosa i Barcelona (10 per sentit) i amb franges horàries amb buits de fins a dues hores i quart a l’Aldea i Tortosa, que augmenten a sis hores a l’estació d’Ulldecona, que es queda amb les 8 freqüències de regionals que tenia. Tampoc l’R15 veu millorada la seua oferta de serveis i té buits de fins a 4 hores sense cap tren.
  2. Pel que fa a la connexió amb el País Valencià, des de l’Estació Central de l’Ebre (l’Aldea-Amposta-Tortosa) continua havent-hi el mateix nombre de trens, 20 al dia (10 per sentit): 4 regionals i 6 Talgo.
  3. Amb la nova proposta d’horaris, cap tren no recupera el temps de trajecte del 2016, any en què es van començar a aplicar els horaris “trampa” que incorporen oficialment els retards. S’inaugura una infraestructura del segle XXI per a tindre horaris del segle XX.
  4. L’Estació Central passa de tindre 20 serveis al dia a tindre’n 17. Abans hi havia 10 regionals per sentit + 6 Talgo per sentit + 4 Euromed (només direcció nord) i ara hi ha els mateixos regionals, els mateixos Talgo, s’han perdut els Euromed i només s’hi suma un nou Avant.

Per aquests motius, reclamen:

  1. El retorn dels 4 Euromed o d’un servei similar quant a temps de trajecte i preu del bitllet i que ens connecti amb Tarragona ciutat.
  2. Més connexions amb la LAV, sigui amb llançadores i/o amb noves freqüències Avant. Els trens llançadora haurien de ser des d’Ulldecona fins al Camp de Tarragona.
  3. Noves freqüències de regionals semidirectes en aquelles franges més buides i amb combois 449, que s’ha demostrat que ofereixen un temps de trajecte competitiu i amb confortabilitat.
  4. La recuperació dels horaris del 2016 en els regionals i la progressiva millora del seu temps de trajecte.
  5. Una millor connexió amb el nord del País Valencià, especialment amb el Maestrat.
  6. La sincronització dels horaris d’autobusos de les principals localitats del territori amb l’Estació Central de l’Ebre, en coordinació amb les parades dels diferents trens, sobretot dels Talgo.

Redacció – V. Ll. S.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -