14.3 C
Amposta

Teresa Mèlich de l’Institut de Batea ens explica el projecte que ha estat reconegut als Premis InJUè Emprèn

L'Institut de Batea ha rebut un reconeixement als Premis InJUè Emprèn de la Diputació de Tarragona amb un projecte de formació sobre reciclatge a les escoles

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Més de 600 alumnes de 24 centres educatius de les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona i el Baix Penedès han participat en la darrera edició dels Premis InJUè Emprèn de la Diputació de Tarragona. El certamen, impulsat per la Diputació i la Càtedra d’Emprenedoria de la Universitat Rovira i Virgili, ha comptat enguany amb un augment de la participació: en total s’hi han apuntat 6 centres més que en l’edició anterior. Els Premis InJUè van néixer l’any 2019 amb l’objectiu de fomentar l’esperit emprenedor entre els joves.

El divendres passat es van lliurar els premis en un acte celebrat a l’Auditori Diputació. Els quatre projectes guanyadors han rebut un premi de 1.000 euros que els centres educatius podran destinar al foment dels valors emprenedors entre el seu alumnat. A més, també s’han lliurat quatre reconeixements dotats en 500 euros, un dels quals l’ha rebut el projecte Afavorir el Medi Ambient de l’Institut Escola Mare de Déu del Portal de Batea (Terra Alta), un projecte de formació sobre reciclatge a les escoles.

Teresa Mèlich Borràs, professora de l’Institut de Batea i responsable del projecte, ha explicat a Imagina Ràdio en què ha consistit aquest projecte i què ha aportat a l’alumnat.

1. En què ha consistit el projecte Afavorir el Medi Ambient?
Aquesta ha estat una proposta per aprendre com afavorir l’entorn, el medi ambient, amb una idea que l’alumnat ha tingut. La idea és fer tallers escolars, donant a conèixer què li passa al nostre planeta i per solucionar-ho, ensenyar a l’alumnat a fer productes fàcilment i amb materials reciclats, sostenibles, etc. Així, joves i infants ho poden fer a casa, en família, a l’escola, amb amistats, etc.

2. Quin era l’objectiu o objectius d’aquest projecte?
L’objectiu principal és que l’alumnat ha de treballar col·laborativament per resoldre un repte plantejat, en aquest cas, protegir l’entorn. Així, els grups d’alumnes treballen de forma conjunta pensant idees, proposant millores, dialogant, arribant a acords, etc.

3. Quin ha estat el paper de l’alumnat?
L’alumnat és qui resol tot el repte, qui pensa les activitats i solucions al problema plantejat. La docent els planteja el repte, que està dins el concurs, i el treballem a classe durant les sessions. Les classes són actives i dinàmiques per arribar a solucions entre tots i totes. Hi ha molt treball en grup i de saber escoltar i respectar les opinions de tothom.

4. Quins valors heu volgut transmetre a l’alumnat?
La complicitat i els avantatges del treball en grup, els valors del companyerisme, l’escolta activa, el respecte, el diàleg, i l’emprenedoria!

5. Què han après?
Esperem que moltes coses, ja que tots els grups que es van presentar al concurs tenien idees molt reals i que fàcilment es podrien dur a la pràctica. Confiem que en un futur sabran com treballar en grup, com resoldre problemes reals i com ser emprenedors en la vida.

6. Per què vau decidir presentar el projecte als Premis InJUè?
Pensem que això implica un projecte real amb situacions d’aprenentatge reals que els ajudaran en un futur. Per això, és un dels premis als quals ens presentem, però n’hi ha més. Al centre, treballem algunes hores per projectes. Això implica que a l’alumnat se li presenten situacions reals i és el treball diari de classe, treballant en grup i sent actius per resoldre problemes o reptes de la societat actual.

7. Esteu satisfets amb el reconeixement que heu rebut? En què invertireu els recursos?
Tant els docents com l’alumnat estem molt satisfets. Els recursos els invertirem en sortides que fem, que són moltes, i en material d’aula.

Premis InJUè Emprèn 2023 | Institut de Batea | Imatge cedida a Imagina Ràdio

Redacció – V. Ll.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -