14.3 C
Amposta

Suspeses un any les llicències d’edificació en 8 municipis ebrencs

La decisió afecta localitats entre Malgrat i Alcanar

El més vist

- Advertisement -
Les llicències d’edificació i els projectes d’urbanització i reparcel·lació repartits per 236 sectors de 30 municipis d’entre Malgrat de Mar i Alcanar quedaran suspeses un any com a màxim després que la comissió de territori de Catalunya hagi aprovat l’avanç del Pla Director Urbanístic (PDU), que inclou la moratòria amb l’objectiu de revisar més exhaustivament el sòl pendent d’edificar.
En total, la mesura afecta 3.500 hectàrees que tenen un potencial de construcció aproximat de 70.000 nous habitatges. La mesura no afectarà les obres ja autoritzades.
El Govern revisarà el planejament de fins a 41 municipis per garantir que compleixen els paràmetres d’integració paisatgística de totes les cases que s’hi construeixin a partir d’ara.
A les Terres de l’Ebre hi estan inclosos: l’Ametlla de Mar, el Perelló, l’Ampolla i Deltebre, al Baix Ebre; i Sant Jaume d’enveja, Amposta, Sant Carles de la Ràpita i Alcanar, al Montsià.

- Advertisement -

En 30 d’aquests municipis, es revisaran 335 sectors on hi podrien arribar a construir-s’hi fins a 110.000 habitatges i s’estudiarà si cal modificar aquests paràmetres o directament s’hi prohibeix edificar. D’entre aquests sectors, n’hi ha 236 que sumen 3.500 hectàrees que són els que estaran afectats per la moratòria, a excepció d’aquells casos en què els projectes de construcció i urbanització que ja s’hagin autoritats.

El director general d’Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra, ha justificat que l’avanç inclogui la moratòria d’un any, com a màxim, perquè el Pla Director definitiu tardarà uns mesos i es vol evitar que “aquest marge de temps s’aprofiti per construir” en totes aquestes zones. Segons Serra, al revisió en els 41 municipis també busca evitar el model d’urbanitzacions allunyades dels nuclis urbans i sigui més difícil fer-hi arribar els serveis un fort impacte paisatgístic i una gran dependència del vehicle privat, entre d’altres. En aquest sentit, afegeix que encara seria possible perquè moltes localitats no tenen el seu planejament adaptat a les lleis actuals.

Font: ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -