14.3 C
Amposta

Pepe Rubianes, “un vino de cojones” DO Terra Alta

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

“Fa deu anys que va morir, però Pepe Rubianes encara és capaç de mobilitzar moltes persones”, explica l’emprenedor moranovenc Joan Carles Beltran, propietari de l’empresa Lovers Wine Elegance. Ho diu pensant en les entrades exhaurides del festival Singlot de  Sant Feliu de Guíxols dedicat a l’humor i a la comèdia i que organitza el Terrat: “El juliol passat van programar un homenatge a l’actor galaicocatalà i van arrasar”. “No el vaig conèixer personalment, però l’havia vist més d’una quinzena de vegades a l’escenari. I ara fa un any vaig tindre una revelació: lligar el caràcter del Pepe -irrespectuós, irònic, ple de paraulotes, exabruptes i àcid- amb la recerca d’un vi que en servís d’homenatge”, afegix.

Una revelació en clara sintonia amb l’empresa Lovers Wine Elegance, creada per a revolucionar el mercat vinícola amb les últimes tendències en màrqueting, comunicació i imatge. Així, aprofitant l’amistat que l’unix amb Toni Coll, que va ser mànager de l’actor, juntament amb la germana del còmic, Carmen Rubianes, i l’enòloga Júlia Alegre, va començar a imaginar com hauria de ser aquell nou vi i quina seria la denominació d’origen més adient per a elaborar-lo. “Vam topar amb el Celler Batea i amb la DO Terra Alta, una denominació que ha aconseguit divuit medalles d’or i dotze de plata, en l’edició 2019 de Grenaches du Monde. No cal dir-hi res més. Pepe Rubianes i les garnatxes de la Terra Alta, una combinació que només podia recollir èxits”, assegura Beltran.

El resultat es va poder comprovar dilluns passat al migdia a la Sala Luz de Gas de Barcelona, quan per primera vegada, en públic, es va obrir una botella del vi Pepe Rubianes sota el lema “un vino de cojones”, parafrasejant el llenguatge políticament incorrecte de l’actor. Es tracta d’un vi elaborat pel Celler Batea i 100% garnatxa negra, DO Terra Alta, “amb caràcter, que estimula els sentits, divertit i diferent”. L’enòloga Júlia Alegre va explicar que “es tracta d’un vi potent, perfecte per a maridar amb carns, formatges i salses fortes, però que a la vegada és molt fàcil de beure”.

Solidari i amb realitat augmentada De moment se n’han elaborat 50.000 ampolles i amb un valor afegit innovador: una etiqueta amb realitat augmentada que permet accedir a continguts exclusius des del mòbil i el web  www.vinopeperubianes.es “Hem creat una app que només es pot descarregar amb el codi que facilitem en el moment de la compra. I a través d’esta aplicació reps ‘una salutació’ del Pepe Rubianes, i pots accedir a vídeos i material inèdit que ens ha facilitat la família”, comenta Joan Carles Beltran. A més, els beneficis que es generen de la venda del vi es destinaran a l’organització Proactiva Open Arms i als projectes humanitaris de la Fundació Pepe Rubianes, que pretenen millorar les condicions sanitàries de la comunitat massai d’Amboseli a Kènia. I és que Pepe va ser un viatger incansable. En els seus viatges pel món, i especialment per l’Àfrica, va establir llaços d’amistat amb la comunitat massai, uns vincles que van potenciar el caràcter solidari de l’actor. “Vam voler fer un vi que definís Pepe Rubianes des de tots els punts de vista”, conclou.

Font: Setmanari l’Ebre

Redacció – O. G.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -