14.3 C
Amposta

Neix una campanya per exigir millores a la carretera del Poble Nou

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Usuaris i veïns de Poble Nou del Delta, Sant Carles de la Ràpita i Amposta s’estan unint per donar suport a la Plataforma per la carretera de La Ràpita-Poble Nou-Trabucador i han fet pública una nova campanya de denuncia: La carretera de la vergonya. Els veïns destaquen que la carretera que uneix Sant Carles de la Ràpita amb Poble Nou del Delta i la platja del Trabucador està cada vegada pitjor; criden l’atenció sobre les situacions d’inseguretat continuades que viuen per la perillositat de la via. La manca de manteniment i de senyalització és històrica i la carretera requereix d’una reforma integral.

En aquesta carretera els accidents són continus i s’han succeït varies morts; els veïns comptabilitzen un mínim de tres accidents mortals els darrers anys i denuncien que les administracions públiques no tenen dades sobre la sinistralitat de la via catalogada ara mateix com a “camí rural” però amb una afluència i amb unes característiques de trànsit molt per sobre d’aquesta denominació. Freqüentment els usuaris de la carretera acaben amb el seu vehicle en arrossars o en canals degut al mal estat dels marges: els veïns comptabilitzen fins a 34 vehicles que han sortit de la via o que han topat en els darrers anys. En molts punts la carretera és molt estreta i els vehicles acaben picant entre retrovisors. En altres ocasions vehicles pesants com autobusos, autocaravanes, camions, tractors o segadores se troben en situacions d’impossibilitat de pas o amb dificultats molt grans per creuar-se, obstaculitzant o impossibilitant el trànsit a causa de l’estretesa de la carretera que fa impossible el pas de determinats vehicles.

La carretera està trencada en diverses zones, i cada cop més trencada, també hi han forats i bonys on les rodes dels ciclomotors i bicis acaben trabades o bé obliguen als usuaris a fer maniobres d’evasió d’obstacles posant vides en risc si se produeix un avançament o un creuament de vehicles en aquell moment. Aquesta carretera se manté en les mateixes condicions que quan se va crear, així que en lloc d’anar millorant ha anat involucionant i degradant-se amb el pas del temps.

En canvi, la zona està en plena expansió turística, cada vegada són més les persones que visiten l’indret i l’increment del trànsit és molt notori sobretot durant els mesos d’estiu. L’anomenada Carretera de la vergonya és la principal via d’accés de molts estiuejants de Sant Carles de la Ràpita i dels pobles propers a dues de les platges principals de la zona: Lo Trabucador i Eucaliptus. Aquest trànsit se multiplica amb els pics de visitants en temporada alta al Parc Natural del Delta de l’Ebre. Molts d’aquests visitants arriben en autobús o en autocaravanes que són vehicles d’amplada considerable. A més a més, a l’estiu cal sumar-hi el trànsit de la maquinària agrícola de l’arròs, en plena efervescència dels treballs al camp, els camions de les salines de la Trinitat, els repartidors que abasteixen un elevat nombre de restaurants i cases de turisme, els musclaires, etc.

Tanmateix, el Parc Natural i el Patronat de Turisme promocionen uns itineraris en bici que en molts casos discorren per aquesta carretera utilitzada per milers d’adults i nens que estant de colònies o de vacances. Per tant, en els trams on els itineraris ciclistes discorren per aquest “camí rural” asfaltat és urgent construir-hi carrils bici, ja sigui a la vora de la carretera o com a part del projecte del “camí de guarda” que també és un projecte retardat a la mateixa zona. Els veïns porten anys presentant queixes als diversos ajuntaments, mentre aquests es declaren en falta de pressupost però treballen per millorar camins menys utilitzats com el de la Casa de Fusta.

De moment la carretera de la vergonya continua sent de titularitat dels ajuntaments d’Amposta i de Sant Carles de la Ràpita que esperen passar-ne la titularitat i la responsabilitat a la Diputació de Tarragona on ara governa el seu mateix partit polític (ERC). Quan aquestos mateixos governs municipals d’ERC van intentar passar la titularitat a la Diputació durant la darrera legislatura no ho van aconseguir pels vots en contra del PSC i el PDCAT. Amb tot això, els veïns sol.liciten la reforma integral de la carretera amb una ampliació de la calçada a tres metres per carril i un metre de marge tal i com consta a l’ordenança del pla zonal de carreteres. Tanmateix la velocitat màxima permesa que actualment és de 60 km/h hauria de passar a 80 km/h amb una carretera ben condicionada.

Els afectats per la carretera realitzaran una marxa lenta des de La Ràpita el proper diumenge 24 de novembre a les 10:30 am; han confeccionat banderoles amb el logo de #lacarreteradelavergonya per penjar-les a les cases, han fet pegatines, samarretes, pancartes i adhesius, han sumat suports de diferents empreses, col·lectius i institucions i han llançat una campanya de recollida de signatures a change.org: http://chng.it/tC9xXNLX.

Redacció – J. V.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -