14.3 C
Amposta

Neix “Festivals Terres de l’Ebre”: la marca que uneix la cultura i el territori

Una trentena de certàmens de les comarques ebrenques reuneixen 200.000 assistentes i tenen un impacte de 2 MEUR

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Els promotors i directors de festivals professionals de les Terres de l’Ebre han creat una marca que els permetrà aglutinar recursos i emprendre accions conjuntes per “amplificar la visibilitat i viabilitat” dels seus projectes. Festivals Terres de l’Ebre reivindica que la trentena de certàmens que se celebren a les quatre comarques ebrenques reuneixen més de 200.000 assistents, generen llocs de feina (sobretot ocupació juvenil) i atreuen visitants, i tenen un impacte econòmic de més de 2 milions d’euros.

La marca tindrà difusió a través de la plataforma digital del Club de Cultura Tresc i estrena web. És la primera iniciativa privada a l’estat espanyol que unifica un sector, el cultural, i un territori, les comarques ebrenques, per “contribuir al desenvolupament comunitari local” amb la “promoció i la professionalització de l’art, la cultura i la creativitat”.

Foto: ACN

La presentació de la marca Festivals Terres de l’Ebre ha tingut lloc a Roquetes, al pati del Til·lers, un municipi que acull tres dels certàmens culturals del territori. Coincidint aquest divendres amb la posada en marxa de la plataforma, dos dels festivals adherits estan en marxa, la segona edició de TOCA’M, festival de piano de Tortosa, o la tercera edició d’Ebre Lumen, el festival de videomapping a la natura de la Ribera d’Ebre.

La marca de Festivals Terres de l’Ebre naix amb una quinzena de certàmens adherits: A Cel Obert, Artèria Tortosa, DeltaChamber Music Festival, Deltebre Dansa, EbreLumen, Eufònic Festival d’arts sonores i visuals, FRONT Mostra Internacional de Cinema de Conflicte i Pau, In-FCTA, Jornades Musicals de l’Ermita de la Pietat, Les Nits de Tyrika, Músiques en Terres de Cruïlla, Proto-FEST, Rihihiu, Terres Travel Festival i TOCA’M.

Festivals Terres de l’Ebre busca implicar les empreses i les institucions del territori i vol guanyar “la confiança” per “aconseguir els indicadors que demostrin que som importants i necessaris”. Així mateix, Festivals Terres de l’Ebre vol contribuir a la cohesió social i a la qualitat de vida dels habitants del territori, així com a la retenció i atreure talent per a les empreses del territori, combatent el despoblament de les zones rurals.

Redacció- Ll. F

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -