El Ple extraordinari de l’Ajuntament de Móra d’Ebre ha aprovat per majoria un text unitari en defensa de la permanència del servei d’helicòpter sanitari medicalitzat a la població. La moció fusiona els principals arguments de les propostes presentades pels diferents grups municipals, amb l’única abstenció del PSC.
El text reclama a la Generalitat que mantingui plenament operatives les quatre bases actuals del Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) situades a Tremp, Sabadell, Girona i Móra d’Ebre. També exigeix explicacions sobre la desinformació prèvia a les autoritats locals abans de comunicar els possibles canvis a la premsa i insta el Govern a garantir el compliment del contracte administratiu per part de l’empresa adjudicatària.
Entre els acords aprovats, s’ha demanat un pla de xoc per garantir la reposició immediata d’helicòpters en cas de manteniment, tal com estableix el contracte, així com que la consellera de Salut, Olga Pané, doni explicacions al Parlament sobre els acords previs en matèria de transport sanitari aeri. L’acord es traslladarà als grups parlamentaris, al Departament de Salut, al delegat del Govern, al SEM i a les entitats municipalistes ACM i FMC.
Una qüestió de justícia territorial
L’alcalde de Móra d’Ebre, Rubén Biarnés, ha mostrat la seva sorpresa pels rumors sobre possibles canvis en la base de l’helicòpter medicalitzat. «El passat 16 de gener vam tenir una reunió amb Territori sobre la viabilitat del servei i el manteniment de la base a Móra d’Ebre. Des del 27 de gener teníem programada una trobada amb Salut i el SEM per parlar d’aquest informe i, en cap moment, ens havien anunciat cap modificació. Ens n’hem assabentat per la premsa», ha criticat Biarnés.
L’alcalde ha defensat que la reivindicació del servei d’emergències no respon a interessos polítics, sinó a una qüestió de justícia territorial. «No hem parat de treballar per garantir la salut de la nostra gent. Això no és fer política, és exigir un servei essencial per a tothom, visqui on visqui», ha remarcat.
Reclamen un heliport operatiu 24 hores i la compra d’helicòpters
El text aprovat també va més enllà i insta el SEM i els Departaments de Salut i Territori a accelerar els tràmits per adequar el nou heliport a un ús operatiu les 24 hores. A més, demana un estudi de viabilitat per a l’adquisició d’aeronaus pròpies amb l’objectiu d’evitar la subcontractació del servei.
Redacció
Enllaços relacionats
Móra d’Ebre recupera l’helicòpter medicalitzat després de la mobilització comarcal