14.3 C
Amposta

L’Oficina d’Informació al Consumidor del Baix Ebre va atendre més de 1.700 consultes el 2019

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...
- Advertisement -
- Advertisement -

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Baix Ebre va atendre durant el 2019 un total de 1.759 consultes de consumidors, la majoria de les quals es van resoldre en un termini inferior a quinze dies. També es van tramitar 373 reclamacions, 14 queixes i 5 denúncies.

Pel que fa al nombre de sol·licituds de mediació presentades van ser un total de 353, més de la meitat de les quals, concretament un 53% (188) es van resoldre satisfactòriament (mitjançant un acord de mediació o arbitratge); 152 es van arxivar perquè el procés de mediació no va prosperar i 13 es van desestimar. En dades globals, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor va gestionar un total de 2.507 consultes, reclamacions, queixes, mediacions i arbitratges durant el 2019, un xifra lleugerament inferior a la de l’any anterior (un 2,5% menys).

La majoria de les reclamacions presentades pels consumidors van correspondre a empreses de telefonia (un 34%), seguides de les reclamacions a empreses de subministrament elèctric, aigua i gas (un 13%). Els serveis bancaris i assegurances i les compres per internet centren altres de les reclamacions realitzades pels usuaris del Baix Ebre.

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Baix Ebre està situada a la planta baixa del Consell Comarcal i l’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres (a excepció dels dijous) de nou del matí a dues del migdia. Es tracta d’un servei gratuït que ofereix suport i atenció als ciutadans de la comarca que tenen dubtes o queixes sobre un producte o servei irregular. A més, l’OCIC Baix Ebre ofereix periòdicament xerrades divulgatives sobre consum als diferents municipis de la comarca.

Redacció – J. V.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

Ensurt a Xerta al detectar-se dos nous casos de coronavirus

La Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre ha comunicat a l'Ajuntament del municipi dos positius en coronavirus els quals en l'actualitat es troben...

Movem demana a Torra que aposti per situar a les Terres de l’Ebre la seu principal de l’Agència de la Natura de Catalunya

Les alcaldies i regidores i regidors de Movem Terres de l’Ebre a les quatre comarques ebrenques han fet arribar al president de la Generalitat,...

El sotsdelegat del Govern visita Càritas Diocesana de Tortosa

El sotsdelegat del Govern de l’Estat a Tarragona, Il·lm. Sr. Joan Sabaté i Borràs, va visitar oficialment les instal·lacions de Càritas Diocesana de Tortosa. La visita,...

Agricultura concedirà més de 20M€ en crèdits als autònoms i empreses del sector primari

El Govern va aprovar el passat divendres en el marc de la Comissió per a la Reactivació Econòmica i Protecció Social (CORECO) un pla...

Un home de 78 anys mor ofegat a la platja de les Delícies, a Sant Carles de la Ràpita

Un home de 78 anys va morir ofegat el divendres a la tarda a la platja de les Delícies de Sant Carles de la...
- Anunci -
- Anunci -