14.3 C
Amposta

L’IE Daniel Mangrané de Jesús fa un pas cap a la inclusió amb el projecte ‘Patis Inclusius’ de l’ATEATE

Aquesta és la primera vegada que una escola catalana impulsa aquest projecte

El més vist

spot_img
- Advertisement -
- Advertisement -

L’Associació Trastorn de l’Espectre Autista de les Terres de l’Ebre (ATEATE) ha signat un conveni amb l’Institut Escola Daniel Mangrané per iniciar el projecte Patis Inclusius” a escoles i instituts, subvencionat per la Fundació FC Barcelona amb una aportació de 15.000 euros. Aquest projecte té com a objectiu fomentar la inclusió social a través del joc, facilitant la participació de tots els alumnes, especialment aquells amb dificultats en la interacció social, com els nens i nenes amb autisme.

Cinta Espuny, directora de l’Institut Escola, ha destacat la importància d’aquest conveni, que permet millorar les oportunitats d’interacció social de tots els alumnes durant l’hora del pati. “Aquest projecte està alineat amb el nostre model educatiu, que posa l’alumnat al centre i promou el benestar i la participació de tots per igual“, ha afirmat Espuny.

Per la seva banda, Noelia Benet, presidenta d’ATEATE, ha explicat que el projecte va sorgir després de presentar-se a la iniciativa SPORT4ALL, impulsada per la Fundació Barça. “De 85 projectes d’escala estatal, en van seleccionar 20, i un d’ells va ser el nostre“, ha comentat, destacant que la finalitat és treballar la inclusió a través del joc, una eina clau per combatre l’assetjament escolar i potenciar les relacions entre iguals.

A més, Rosa Andreu, membre d’ATEATE, ha subratllat la importància del joc com a element integrador als patis escolars. “Volem que tots els alumnes se sentin inclosos, i per això facilitarem l’accessibilitat cognitiva, creant suports visuals perquè tothom entengui i pugui participar en igualtat de condicions“, ha explicat.

El projecte també compta amb la col·laboració de la Universitat de Múrcia, que aportarà la seva experiència en programes d’inclusió social i seguirà la implementació i efectivitat del projecte. A més, els resultats es compartiran amb la comunitat docent i científica per replicar les bones pràctiques en altres centres educatius.

És important destacar que aquesta és la primera vegada que una escola catalana impulsa aquest projecte, basat en una tesi europea. Tot i que es començarà a l’Institut Escola Daniel Mangrané, la intenció és ampliar-lo a altres centres educatius de les Terres de l’Ebre i d’arreu, oferint oportunitats d’inclusió a tots els alumnes, no només als que tenen autisme.

Finalment, des de l’Associació han volgut destacar que aquest dissabte, 19 d’octubre, ATEATE organitza la 3a Jornada de Conscienciació i Coneixement sobre l’Autisme a l’Auditori Sixto Mir de la Ràpita, on experts i testimonis compartiran coneixements i experiències per visibilitzar la realitat de les persones amb autisme i les seves famílies.

Redacció L.P.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -