L’Hospital Universitari de Tortosa Verge de la Cinta (HUTVC) ha presentat el recorregut de la cursa i caminada solidària ‘50 anys bategant per tu‘, una de les activitats centrals del programa commemoratiu del seu 50è aniversari, i que tindrà lloc diumenge 20 de setembre a les 10 h. L’acte de presentació ha comptat amb la participació de la gerent de l’HUTVC, Maria Ferré; l’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà; el president del Club Atletisme Terres de l’Ebre, Dani Messeguer; el cap del Servei de Cardiologia de l’HUTVC, Iñigo Lechuga; el director d’Àrea de Negoci de CaixaBank a les Terres de l’Ebre, Francesc Ros, i el cap de Recursos Humans de Jabil, Sergi Moñino.

La inscripció, oberta amb un cost solidari de 10 euros, és gratuïta per als menors de 14 anys i per als membres d’entitats de pacients i del tercer sector. Tota la recaptació es destinarà a projectes d’humanització de l’Hospital, i qui no pugui participar-hi presencialment també podrà col·laborar a través del dorsal zero. L’Hospital ha distribuït, a més, dorsals gratuïts entre entitats de pacients i altres entitats socials del territori per facilitar-ne la participació.
La gerent de l’HUTVC, Maria Ferré, ha destacat el valor simbòlic de la cita, situant la sortida i l’arribada davant del mateix Hospital «per situar simbòlicament el centre al cor d’aquest aniversari». El president del Club Atletisme Terres de l’Ebre, Dani Messeguer, ha presentat el recorregut de 5 quilòmetres, pensat com un homenatge al sistema públic de salut i als seus professionals: passarà pel CAP Baix Ebre, el CAP del Temple, l’antic Hospital de Tortosa i l’Ajuntament, fins arribar a la pista d’atletisme, combinant trams plans amb petites pujades i baixades. Totes les persones inscrites rebran una samarreta commemorativa del 50è aniversari i avituallament d’aigua i fruita durant la cursa, gentilesa de l’empresa Florette.
Un cop finalitzada la prova, els participants podran gaudir d’un esmorzar saludable i d’un programa d’activitats lúdiques i musicals per a infants i famílies, amb jocs i tallers a càrrec de l’associació 1000 Somriures i punts informatius sobre malalties cardiovasculars d’entitats com l’Associació de Cardiopaties Congènites de les Terres de l’Ebre. La jornada inclourà també el lliurament de premis als primers classificats i un sorteig d’obsequis de la Fundació Barça entre els infants participants.
Redacció Andrea Maqueda


