14.3 C
Amposta

Les denúncies i reclamacions de consum augmenten a les Terres de l’Ebre

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...
- Advertisement -
Redacció.- Les denúncies de consum han augmentat durant el 2018 un 65% a les Terres de l’Ebre. Mentre que les consultes es van reduir un 9% al territori, les reclamacions van incrementar també un 4,72%. Un cop més el sector de les telecomunicacions i Internet és el que més n’acumula, amb un 35,7%. D’aquestes reclamacions, el 65% es van resoldre per la via de la mediació (56,29%) o de l’arbitratge (8,5%). La directora de l’Agència Catalana de Consum (ACC), Elsabeth Abad, ha destacat que hi hagi 688 establiments de les Terres de l’Ebre adherits a la Junta Arbitral de Consum, una xifra que representa el 7,93% de tot Catalunya. “Significa que hi ha innovació, confiança i que es valoren les bones pràctiques del dia a dia de qualsevol empresa o establiment”, ha dit Abad.
- Advertisement -

La Memòria 2018 de l’ACC destaca el 64,79% de les reclamacions gestionades a les Terres de l’Ebre s’han resolt per la via de la mediació o de l’arbitratge, una xifra que se situa per sobre de la mitjana de Catalunya (52,62%). Al territori també destaca l’alt nombre d’agents econòmics, 688, que estan adherits a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.

Pel que fa a les consultes ateses, s’ha registrat un descens del 9,14% amb 3.710 consultes rebudes. Els serveis de telecomunicacions i internet (amb el 28,6%), els serveis generals de consum – que inclouen serveis turístics, comerç minorista, vendes per internet, entrades per a espectacles o serveis immobiliaris – ( amb el 27,8%), i els serveis bàsics d’aigua, electricitat i gas (amb el 24,1%) acumulen la majoria de les consultes.

A l’Ebre, de reclamacions se n’han registrat 977 durant el 2018, un 4,72% més que l’any anterior. Les telecomunicacions i Internet (35,7%) continuen sent el sector que en tenen més, seguit dels subministraments d’electricitat, gas i aigua (26%), i dels altres serveis generals de consum (12,5%).

Si es compara amb l’any anterior, els casos resolts per acord de mediació han experimentat un descens del 8,9% respecte el 2017. Les telecomunicacions i Internet continuen sent el sector amb més casos resolts per aquesta via, amb un 44,5%. A continuació hi ha els serveis de subministraments bàsics – aigua, electricitat, gas- amb el 30,2%, i altres serveis generals de consum, amb el 9,8%.

Els laudes arbitrals, amb un total de 83 dictats, van augmentar un 59,6% respecte el 2017. En matèria d’arbitratges, també les telecomunicacions i Internet van registrar el major nombre de laudes (el 56,6%), seguit dels serveis d’electricitat, gas i agua (el 42,1%) i dels productes i béns de consum (el 1,2%).

Endesa encapçala les empreses amb més reclamacions a les Terres de l’Ebre seguida per Vodafone, Orange Espagne, Telefónica, Xfera Móviles, Naturgy Iberia, Vueling, Iberdrola i Banco Bilbao Vizcaya Argentaria.

Més denúncies
L’any passat es van rebre 33 denúncies de consum a l’Ebre, un 65% més, al contrari que a la resta del país on les denúncies van disminuir un 32,92%. El 40% de les denúncies ebrenques corresponen als béns de consum i producte, seguides d’altres de serveis generals de consum, serveis de transport, o serveis d’electricitat, gas i aigua.

Pel que fa a les escoles, el curs 2017-2018 un total de 772 alumnes van passar pels tallers programats per l’Escola del Consum de Catalunya a les comarques de les Terres de l’Ebre.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

Més de 150 persones es concentren a Tortosa contra la inhabilitació del president Torra

Unes 150 persones s'han concentrat a la primera concentració convocada a Tortosa contra la inhabilitació del fins ara president de la Generalitat, Quim Torra,...

Els consells ebrencs rebutgen la sentència del Suprem d’inhabilitació del president de la Generalitat

Els quatre presidents i presidentes dels consells comarcals de les Terres de l'Ebre han manifestat el seu rebuig a la decisió del Tribunal Suprem...

El plenari de l’Ajuntament de Deltebre mostra el seu rebuig a la inhabilitació del president Torra

L'Ajuntament de Deltebre ha celebrat una sessió plenària extraordinària per aprovar per unanimitat, amb els vots favorables d'Enlairem Deltebre i ERC Deltebre, una proposta...

Tortosa incrementa la vigilància a la via pública de les mesures preventives de la Covid

L'augment significatiu de casos positius per covid-19 registrat durant els últims dies a la ciutat i el territori, especialment després de la detecció d'un...

El 30 de setembre, últim dia per resintonitzar els canals de TV3

Com a conseqüència del Pla Tècnic de la TDT del Ministeri d'Indústria per alliberar espectre radioelèctric (Dividend Digital) pel 5G, els canals de TV3...
- Anunci -
- Anunci -