14.3 C
Amposta

L’audiència de Canal Terres de l’Ebre creix per quart any consecutiu i es consolida com el sisè canal més vist a la TDT, amb 106.196 telespectadors

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Canal Terres de l’Ebre ha tancat l’any 2019 amb uns registres d’audiència que suposen un rècord històric i una rotunda consolidació per a la seua trajectòria de 6 anys (2013-2019). L’empresa Infortècnica, auditora d’audiències de mitjans de comunicació especialista en el sector, ha certificat en el seu últim estudi d’audiència realitzat durant el mes de desembre que aquesta televisió local és el mitjà de comunicació de referència a les Terres de l’Ebre, en la majoria de registres.

L’estudi es basa en una mostra de 300 persones a les que es va enquestar telefònicament (amb un marge d’error del 5,77), sondeig que s’efectua per quart any consecutiu en les mateixes dates. I el resultat consolida i certifica, a l’alça i amb màxims històrics, que Canal Terres de l’Ebre és el mitjà número ú en nivell de coneixement per als ebrencs, també en temps de seguiment (diari i mensual), i que a més a més és la televisió local més vista al superar el seu competidor local (Canal 21) en més de 24 punts percentuals.

Pràcticament 6 persones i mitja de cada deu trien Canal Terres de l’Ebre si es comparen televisions locals. Una dada que no és d’estranyar perquè en el rànquing de share (la quota de pantalla en relació a d’altres canals) comparat al que tenen les televisions nacionals i estatals, el canal també es situa com la sisena televisió més vista, a continuació de La Sexta i per sobre de Cuatro, el canal 3/24 de la corporació catalana o de 8TV. Val a dir que les TV locals a Catalunya segons l’idescat les miren un 0,1% de la població, amb xifres de tot l’any 2018, les úniques disponibles.

Una altra dada que confirma l’èxit que ha caracteritzat la implantació de Canal Terres de l’Ebre en només 6 anys queda recollida en el nivell de penetració davant una població d’entre 150.000 i 180.000 habitants. Un total del 86,5% de les persones enquestades afirmen conèixer el mitjà, percentatge que sempre ha evolucionat progressivament a l’alça passant del 79,9% a l’últim registre, creixent 6’6 punts percentuals en 4 anys. I el mateix passa en la població total que segueix habitualment el mitjà, que ha crescut en 4.600 telespectadors més en 4 anys, per situar-se en els 106.196.

Perfil generalista

Un altre ‘mantra’ que desmenteix el sondeig és que la televisió local és seguida només per la gent gran. Com es pot veure en el quadre, tots els registres són molt equilibrats (oscil·len entre el 85,7% i el 87,8%), tot indicant que és molt semblant el seguiment entre homes i dones (només dos dècimes de diferència), i en les tres franges d’edat (el sondeig és per a majors de 15 anys).

Pel que fa als programes més vistos, el més conegut és l’informatiu L’Ebre Notícies (un 78,4% de nivell de coneixement), i el programa més ben valorat és L’Entrevista diària (amb una nota del 7,9 sobre 10 punts). Els segueixen en els rànquings el debat polític de El Mirador, el programa de futbol Minut 91, i també surt amb nota la producció Tremolors (un 7,8). L’enquesta no recollia encara la gran audiència que també s’està enregistrant al nou magazine L’Estret de Magallanes, estrenat setembre.

Redacció – C. M.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -