L’Associació per a l’Impuls de l’Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona reclama que l’Hospital Joan XXIII de Tarragona pugui fer la trombectomia les 24 hores del dia i tots els dies de la setmana. Des de l’entitat assenyalen que les dades assistencials evidencien que l’ictus és una realitat present a la demarcació i que, en una emergència d’aquestes característiques, el temps és un factor determinant per salvar vides i reduir seqüeles. Per això, exigeixen disposar d’un atenció continuada que garanteixi les mateixes oportunitats de recuperació que en altres demarcacions del país i un “calendari clar, recursos suficients i garanties per als professionals“.
«No es tracta d’una reivindicació política, sinó d’una exigència de justícia territorial i d’equitat en l’accés a la sanitat pública», ha dit el president de l’Associació, Roc Muñoz. A més, han reclamat que es concreti el full de ruta que permeti desplegar la disponibilitat 24/7 de la trombectomia al Camp de Tarragona. «Ho fem amb voluntat de diàleg, amb lleialtat institucional i amb la convicció que la col·laboració entre administracions és imprescindible per assolir aquest objectiu», han afegit des de l’entitat metropolitana.
L’Associació diu que traslladarà formalment aquest posicionament al Departament de Salut i que es posen “a disposició” per treballar conjuntament en el desplegament progressiu del servei. «El Camp de Tarragona no demana més que ningú, demana el mateix, i en una qüestió com l’ictus, el mateix significa temps, oportunitats i vida», ha tancat Muñoz.
ACN


