L’àrea de Turisme de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar ha presentat als restauradors del municipi la Ruta Gastronòmica Sostenible, un projecte que vol impulsar la gastronomia local i el peix de la Cala com a reclam turístic.
L’empresa Estratègic, en col·laboració amb TourisLab, ha estat l’adjudicatària d’aquesta iniciativa, que forma part del Pla de Sostenibilitat Turística “La Cala més natural” i ES finançada amb fons Next Generation. El projecte, amb un pressupost de 27.000 euros, vol estar enllestit abans de l’estiu.
El projecte inclou la creació del Gastromapa de l’Ametlla de Mar, que oferirà informació detallada per tipus de servei i productes, així com un club de competitivitat per connectar restauradors, pescadors i agents turístics. Segons María José Castellano, regidora de Turisme, la iniciativa vol «unir el sector de la restauració i posar en valor els productes locals i de temporada».
La ruta també vol generar experiències gastronòmiques als restaurants, organitzar jornades i escapades temàtiques i establir sinergies amb altres productes turístics com el Tuna Tour o l’Efímurs.
Redacció L.P.