14.3 C
Amposta

L’alcalde de l’Aldea, Xavier Royo: «Ahir vam demostrar que l’Aldea és un poble solidari»

A conseqüència de l'apagada elèctrica d'aquest dilluns, dos trens amb un total de 400 passatgers van quedar aturats a les vies de l'Aldea. La redacció d'informatius d'Imagina Ràdio s'ha posat en contacte aquest matí amb l'alcalde, Xavier Royo i ens explicava que la situació va agafar per sorpresa l’Ajuntament, però que de seguida van activar un dispositiu de suport

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

A conseqüència de l’apagada elèctrica d’aquest dilluns, dos trens amb un total de 400 passatgers van quedar aturats a les vies de l’Aldea. La redacció d’informatius d’Imagina Ràdio s’ha posat en contacte aquest matí amb l’alcalde, Xavier Royo i ens explicava que la situació va agafar per sorpresa l’Ajuntament, però que de seguida van activar un dispositiu de suport que va comptar amb treballadors municipals, Policia Municipal, Protecció Civil, Mossos i voluntaris com Júlia Pla, Gerard Colomé i Marc Borràs.

«Ens vam assabentar que hi havia un tren que anava cap a Barcelona i un altre cap a València, aturats entre l’estació i Amposta. Fora de l’estació. Amb escales i vehicles, vam ajudar a evacuar la gent i portar-los fins a l’estació», ha detallat Royo.

Amb la col·laboració de voluntaris del poble i el suport d’empreses com Pavistamp, es van repartir 400 entrepans i aigua durant la tarda a les persones afectades. Tot i els intents de coordinació amb el 112 i la petició de recursos materials, com mantes i matalassos, l’ajuda institucional no va arribar a temps. Davant aquesta situació, l’equip de govern es va mobilitzar per «Amb taxis, cotxes particulars i vehicles municipals els vam traslladar al pavelló d’esports, on van poder sopar i descansar gràcies a la solidaritat del poble», ha explicat l’alcalde.

Royo ha volgut destacar també la implicació de veïns i comerciants com Hèctor Roda i Alba Fonollosa (restaurant La Llar), Núria Príncep (Fruits Solé Falcó) i Jordi Junza (restaurant Pòdium) que van facilitar aliments i fruita fresca per a les persones allotjades al pavelló. «Tothom va poder sopar dignament. Ahir vam demostrar que l’Aldea és un poble solidari», ha afirmat.

Aquest dimarts al matí, els últims passatgers han pogut reprendre el viatge amb autobús. Royo ha remarcat que «el suport de les administracions superiors no va arribar, però la gent del poble ho va fer possible». També ha valorat molt positivament el paper dels Mossos d’Esquadra que «van estar allà tota la tarda i nit, molt professionals. En moments així, això és clau».

Redacció L.P.

Enllaços relacionats

L’apagada general deixa 500 viatgers de dos trens de Renfe atrapats a l’estació de l’Aldea

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -