14.3 C
Amposta

L’ACM impulsa ‘Reactivem Catalunya’, una campanya per a la socioeconomia després de la Covid-19

En la que es vol promoure, fomentar i donar eines a tots els pobles i ciutats i consta de 3 fases

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

L‘Associació Catalana de Municipis (ACM) ha posat en marxa la campanya “Reactivem Catalunya”, en la que vol promoure, fomentar i donar eines a tots els pobles i ciutats del país, per a la reactivació socioeconòmica. La campanya consta de 3 eixos:

D’una banda, en els propers 3 mesos, l’entitat municipalista es reunirà amb tots els alcaldes i alcaldesses i representants d’ens locals del país, mitjançant les trobades telemàtiques dels consells d’alcaldia, iniciats la setmana passada al Segrià, Alt Urgell, Pla d’Urgell, Vallès Oriental, La Noguera i Baix Ebre, fins ara, superant la xifra de 150 alcaldes i alcaldesses, als que s’hi sumaran, properament, Les Garrigues, el Baix Camp, l’Alt Penedès… i així fins a completar totes les comarques del país.

En un segon àmbit, el municipalisme català ha llençat una campanya mediàtica amb l’objectiu de fomentar la reactivació socioeconòmica dels pobles i ciutats després de la pandèmia de la Covid-19, alhora que vol agrair la tasca de tots els servidors públics, professionals i equips sanitaris i d’emergències que han contribuït a superar la pandèmia i posar en valor la bona i eficaç gestió que han fet els ajuntaments catalans en la crisi sanitària.

Segons el president de l’ACM, Lluís Soler, “amb aquesta campanya volem posar tots els actius del municipalisme català a treballar per a la reactivació socioeconòmica. Ens bolcarem en minimitzar els efectes de la crisi i promoure una sortida justa, equilibrada i sostenible per fer que la prosperitat arribi a tots els racons del país”.

Aquesta campanya, que ja s’ha començat a emetre a les TV i ràdios municipals del país, i als mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans de Comunicació, posa l’accent en la necessitat de fomentar el comerç, el consum  el turisme de proximitat, en una invitació a “redescobrir” el nostre país, per tal de fomentar la reactivació socioeconòmica.

Al mateix temps, es posa èmfasi en el sector cultural i de les arts escèniques, fortament castigat per la crisi, i a tot els valors que fan referència al medi ambient i a la sostenibilitat, un dels 3 eixos de l’agenda municipalista, al costat de la qualitat de vida i la prosperitat.

Finalment, i en el tercer bloc de la campanya “Reactivem Catalunya”, l’ACM ha reorientat el seu Pla de Mandat 2020-2024 per tal de donar un major suport al municipalisme català a través de nous serveis d’assessorament per millorar la gestió econòmica, territorial i relativa a la contractació pública. També donarà un major impuls a l’Agenda 2030 i als Objectius de Desenvolupament Sostenible, impulsant l’agenda rural de Catalunya, clàusules de compromisos a les licitacions de la Central de Compres i divulgació de bones pràctiques locals, entre d’altres.

Es pretén, així, posar en marxa immediatament noves eines, productes i serveis adreçats a tots els pobles i ciutats del país, per tal de contribuir a la reactivació socioeconòmica a tots els racons de Catalunya.

Redacció – V. LL.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -