La Rondalla dels Ports i l’entitat etnogràfica Espai de So (Tortosa-Roquetes) han estat convidades a participar en els actes oficials de la Diada de les Illes Balears a Eivissa. La Federació de Colles de Ball i Cultura Popular d’Eivissa i el Consell Insular han volgut comptar amb la seva presència en la IV Mostra “Illes per la Cançó”, que tindrà lloc el dissabte 22 de febrer a l’Auditori de Cas Serres, a la capital eivissenca.
Els tocadors de la Rondalla dels Ports, acompanyats de músics de vent de la Unió Filharmònica d’Amposta, actuaran al costat dels versadors ebrencs Sofia de la Ribera (Sant Jaume d’Enveja) i Àlex lo Cantador (l’Aldea). L’esdeveniment reunirà també reconeguts poetes improvisadors d’Eivissa, com Vicent Martí Serra Palermet, Maria Cardona Torres, Elena Ribas Costa i Vicent Cardona Bonet Frit, així com glosadors murcians com Pedro Cabrera Puche i Juan Diego Celdrán Madrid Barbarroja.

Segons Edu Sánchez, membre de la Federació organitzadora, l’objectiu d’aquesta trobada és «reforçar els vincles de la cançó glosada i redoblada pitiüsa amb la poesia improvisada de territoris veïns i alhora incidir en la necessitat que els eivissencs recuperen la tradició, ara perduda, d’improvisar les cançons». Un dels moments més esperats serà el “picadillo” final, un combat de versos entre tots els participants, que es farà sobre melodies populars eivissenques.
Redacció L.P.


