14.3 C
Amposta

La PDE demana a Mascort que actuï per fer possible una prova de mobilització de sediments per al Delta

El moviment antitransvasament mostra al conseller la seva desconfiança cap a la dessaladora del Foix

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

La Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) ha demanat al conseller d’Acció Climàtica, David Mascort, que “activi tots els mecanismes” institucionals davant el govern espanyol i Endesa per fer possible la prova de mobilització de sediments prevista al pantà de Riba-roja d’Ebre. Arran de la trobada mantinguda aquest dimecres, l’entitat ha lamentat la inexistència d’un “interès real” per part de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre i el Ministeri per a la Transició Ecològica d’aquesta prova pilot, amb un pressupost compromès per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) de quatre milions d’euros. La PDE considera que més enllà de les actuacions en l’àmbit del front litoral i les badies cal fer front a la manca de sediments del Delta.

Segons ha recordat l’entitat a Mascort, la Generalitat ja va plantejar a la CHE i al govern espanyol la realització de la prova abans del temporal Gloria, però el temps ha anat passant i segueix pendent d’executar-se tres anys després. La PDE entén que calen actuacions al litoral i les badies per fer un Delta “més resilient davant del canvi climàtic” però, al mateix temps, considera “imprescindible” fer front als problemes de “manca de sediments i subsidència”. Per aquest motiu, han traslladat al conseller la necessitat que encapçali la reivindicació d’aportar sediments al tram final del riu davant les institucions estatals.

Al mateix temps, la PDE ha transmès ha Mascort la seva “preocupació i desconfiança” respecte la construcció de la futura dessaladora del Foix a Cunit (Baix Penedès) com a “nexe d’interconnexió” entre la xarxa del Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT) i Aigües Ter-Llobregat (ATLL).

L’entitat reitera no entendre la lògica de com un equipament dissenyat amb l’objectiu d’aportar aigua a l’Àrea Metropolitana de Barcelona se situa a 60 quilòmetres del punt de consum “amb el consegüent sobre cost en infraestructures de transport com canonades i estacions de bombament en el moment de la construcció i, especialment, el sobre cost energètic de bombejar l’aigua” quan entri en funcionament. En aquest sentit, han traslladat al Govern la necessitat de revisar la seva ubicació per millorar-ne l’eficiència, reduir la “hipoteca energètica” i l’impacte en forma d’emissions de CO2.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -