14.3 C
Amposta

La Generalitat s’oferix per provar la vinyeta amb la fi de la concessió de l’AP-7

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

L’1 de gener del 2020, és a dir, d’aquí a quatre mesos, els usuaris, inclòs els camioners que han d’agafar l’autopista per força en alguns trams, ja no hauran de pagar peatges per a circular per l’AP-7 entre Alacant i Salou, segons la intenció confirmada pel Govern espanyol de no allargar l’actual concessió ni traure’n a concurs una altra. A més a més, el 31 d’agost del 2021 vencerà la concessió del tram entre Tarragona i la Jonquera, i de l’AP-2 entre Saragossa i el Mediterrani.

El cas, però, és que amb l’esperada liberalització a tocar, la futura gestió de les autopistes continua sense model, i si bé no hi haurà els peatges actuals, els responsables del Ministeri de Foment no han dixat de recordar que algú ha de pagar el manteniment de les vies d’altes prestacions. Les opcions passen per repercutir les despeses en els pressupostos públics, definir peatges tous o implementar la vinyeta, una tarifa plana per l’ús de les vies d’alta capacitat -o per l’ús de la xarxa viària en general. Esta darrera opció és la preferida per la Generalitat, que ja va preveure una taxa d’entre 40 i 110 euros anuals per a ser aplicada a Catalunya. Ara, en constatar-se que no té competències per a aplicar-ho a tota la xarxa viària catalana, que inclou carreteres de titularitat estatal -la majoria de trams d’autopista- i que la vinyeta hauria de tenir un caràcter estatal, el govern català s’hauria ofert al de Madrid, que no ho veu tan clar, perquè Catalunya siga l’escenari d’una prova pilot sobre la vinyeta, segons publicava recentment La Vanguardia. La idea seria que la tarifa plana evolucionés a un sistema de pagament per distància.

Des de la FEAT, per la seua banda, el seu president, Josep Lluís Aymat, avisa del conflicte que pot generar la generalització de la vinyeta a tot el territori estatal: “A nosaltres, qualsevol cosa ens semblarà barata, però no sé què passarà amb els que estan acostumats a anar gratis per les autovies”, deixa anar. També denuncia que no s’haja afrontat el debat sobre el model com cal fins a darrera hora, i ni tan  sols així.

Font: Setmanari l’Ebre

Redacció – X. S.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -