Durant el 2021, els serveis comarcals de Joventut del Montsià (Oficina Comarcal, Oficina Jove del Montsià, professionals compartits i referents d’ocupació juvenil) han atès 5.025 consultes, una xifra significativament superior davant les 4.424 que se van atendre durant el 2020 i que ha suposat un increment del 14% d’atencions. La consellera comarcal de Joventut, Polítiques d’Igualtat i LGBTI, Sònia Tomàs, destaca la gran tasca de l’equip de persones tècniques, «durant els darrers anys la xifra de consultes no ha parat d’augmentar i això ens demostra que les persones joves de la comarca ens tenen presents i confien en la nostra tasca. És el resultat també del dinamisme, la creativitat, la proximitat i la diversitat de recursos que les persones tècniques els ofereixen».
El perfil de les persones que s’atén segueix sent bastant jove, el 27,38% té entre 16 i 20 anys mentre que el 28,14% en té entre 21 i 25. No obstant això, s’està incrementant l’edat de les persones que tenen com a referència els serveis comarcals de Joventut, atès que més d’un 10% en tenien més de 35. Això és fruit que tot i no ser joves, administrativament parlant, en segueixen fent ús, per l’ampli ventall de recursos i eines que s’ofereix, i per la confiança que tenen als serveis. Les dones continuen sent les que més ús en fan amb un 57% davant el 41% que representen els homes, les persones no binàries en representen l’1,2%.
Un any més, la majoria de consultes s’han atès de manera telemàtica, concretament un 62%, mentre que l’atenció presencial n’ha representat un 38%. D’aquesta manera, es demostra que l’atenció sincrònica implantada durant el 2020, ha vingut per a quedar-se.
Redacció