L’Ajuntament de Tortosa ha tancat el 2024 com el segon consistori de Catalunya amb més reclamacions per no facilitar informació pública dins el termini legal. Amb un total de 46 reclamacions interposades per periodistes, particulars i càrrecs electes, només Barcelona supera Tortosa en aquesta classificació.
El regidor de Junts per Tortosa, Òscar Ologaray, ha denunciat les dificultats del seu grup municipal per accedir a la documentació. «El Reglament Orgànic Municipal estableix un termini de 10 dies, però sovint rebem resposta fora de termini. En alguns casos, hem hagut d’esperar fins a 200 dies per una simple factura», ha criticat. Segons Ologaray, aquesta situació evidencia la falta de transparència del govern municipal i assegura que l’alcalde Jordi Jordan «continua posant pals a les rodes, abans com a oposició i ara impedint la fiscalització de la seva gestió».
El regidor també ha explicat que ciutadans i periodistes han hagut de recórrer a la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (GAIP) per obtenir documentació municipal.
Falta d’actes de les juntes de coordinació del 2023
A més, Junts per Tortosa ha denunciat que el govern municipal encara no ha lliurat les actes de les juntes de coordinació de barris i pobles del segon semestre del 2023. «Ens han facilitat les de 2024, però no les de 2023. Esperem que no sigui perquè no estan redactades», ha ironitzat Ologaray, qui també ha alertat d’irregularitats en les actes del 2024, ja que sospiten que s’han fet de cop quan les van sol·licitar i no després de cada reunió, com correspondria.
Redacció L.P.