14.3 C
Amposta

Èxit de la campanya de recollida de productes d’higiene menstrual a la Terra Alta

L’acció s’emmarca en la campanya contra la pobresa menstrual que l’Oficina Jove va posar en marxa per segon any consecutiu

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Amb més d’un centenar de productes entregats, la campanya de recollida de productes d’higiene menstrual de l’Oficina Jove de la Terra Alta ha superat en un 2% la de l’any passat.

L’acció s’emmarca en la campanya contra la pobresa menstrual que l’Oficina Jove va posar en marxa al maig i per segon any consecutiu. L’acció consisteix en un recapte de productes per a la salut menstrual (compreses, tampons i salvaslips) destinats a les persones menstruants de la Terra Alta que no disposen de recursos suficients per fer front a aquesta despesa mensual.

Enguany, es van ampliar els punts de recollida gràcies a la col·laboració dels ajuntaments d’Arnes, Batea, Bot, Caseres, la Fatarella, Gandesa, Horta de Sant Joan, el Pinell de Brai, la Pobla de Massaluca, Prat de Comte i Vilalba dels Arcs. Alhora, es van mantenir la majoria de punts que ja van participar l’any anterior: els Centres d’Atenció Primària de la Comarca, l’INS Terra Alta, l’Escola Agrària i el Consell Comarcal de la Terra Alta.

El material recollit ja s’ha facilitat a les tècniques de l’àrea de Serveis Socials perquè els puguin gestionar i repartir entre les persones de la comarca que ho necessitin.

A més, la campanya contra la pobresa menstrual també s’ha traslladat, un any més, a les xarxes socials. En aquest cas, ha consistit en fer públiques les dades de l’estudi Equitat i Salut Menstrual (2021) de l’Institut Universitari d’Investigació en Atenció Primària Jordi Gol i Gurina (IDIAPJGol) mitjançant unes publicacions que mostren la realitat que viuen algunes persones que menstruen en relació a la pobresa menstrual.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -