14.3 C
Amposta

Eufònic tanca una edició atípica amb les entrades exhaurides i un gran èxit de participació

Més de 3.000 persones han passat pels concerts i actuacions presencials i més d’un miler han seguit les accions telemàtiques del festival

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Els sons primitius africans amb arranjaments futuristes d’Egosex, en aliança amb les Jornades Musicals de l’Ermita de la Pietat d’Ulldecona, han tancat aquest diumenge al vespre la novena edició d’Eufònic, el festival d’arts sonores, visuals i digital performatives a les Terres de l’Ebre. Ha estat la traca final de quatre dies intensos que han servit per demostrar que és possible adaptar l’experiència de la cultura a la nova situació generada per la pandèmia i que els concerts i actuacions culturals en viu i en directe són segurs, seguint, això sí, determinades mesures de seguretat.

Aforaments reduïts, mascareta, gel hidroalcohòlic, senyals informatives als espais del festival i coresponsabilitat per part de tothom han marcat el desenvolupament d’Eufònic, en la que estat la seua edició més atípica i difícil, però que ha tancat amb un balanç molt positiu. S’han exhaurit les entrades en pràcticament totes les actuacions i concerts programats, prop de 3.200 persones han passat per les activitats presencials del festival mentre que més d’un miler han participat online en les telemàtiques.

“A pesar de la pandèmia i de les inclemències meteorològiques, estem molt satisfets de com s’ha desenvolupat el festival. El públic s’ha mostrat comprensiu amb totes les limitacions, la qual cosa és d’agrair i a més a més hem pogut experimentar amb noves maneres de fer cultura: mons virtuals, teleaccions i accions telemàtiques que conservarem en properes edicions hi hagi o no hi hagi virus”, assenyala Vicent Fibla, director del festival, qui també destaca la qualitat i l’impacte de concerts com els d’Enric Casasses amb Don Simón i TelefunkenTarta RelenaMagalí Sare i Siwo, les performances per a cos i so d’Amaranta Velarde i la d’Aurora Bauzá Pere Jou o la instal·lació interactiva Love Synthetizer d’Anaisa Franco Lot Amorós.

Les xifres que deixa l’Eufònic 2020 no es poden comparar amb les d’anys anteriors, perquè hi hagut canvis significatius en espais i aforaments. Pendents de comptabilitzar el públic que acabarà visitant les instal·lacions de cabosanroque al Centre d’Art Lo Pati, de Vacca al Museu de Tortosa i de Nuno Vicente a l’Oficina de Turisme d’Amposta, que estaran obertes unes setmanes més, cal també destacar la participació i inscrits a l’Eufònic Pro i l’èxit de participació a les activitats de dissabte sobre enregistrament de sons vinculats al Delta. També han tingut un important seguiment per part del públic les retransmissions en directe dels concerts d’Eufònic a través de Ràdio Alfacs i el concurs de Trap Kids celebrat dissabte a l’Embarcador d’Amposta, amb 29 concursants, tres finalistes i Rally Ray com a guanyador.

Eufònic 2020 s’organitza amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de la Ràpita, la Diputació de Tarragona i Lo Pati Centre d’Art de les Terres de l’Ebre; els ajuntaments implicats del territori: Ajuntament d’Amposta, Ajuntament de Tortosa i Ajuntament d’Ulldecona. Agrair el patrocini de Moritz i BENQ i el suport d’institucions com Acción Cultural Española, Catalan Arts – Catalan Music, IDECE (Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre), Institut Ramon Llull, Museu de Tortosa, Direcció General de Joventut del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Parc Natural del Delta de l’Ebre i Injuve Instituto de la Juventud.

Redacció – T. R.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -