14.3 C
Amposta

ERC denuncia la precarietat del servei ferroviari de la línia R15 a la Ribera d’Ebre, la Terra Alta i el Priorat

El president del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i alcalde de Flix, Francesc Barbero, ha denunciat que són les úniques comarques amb una línia de mitjana distància sense serveis directes o semidirectes cap a Barcelona

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Representants municipals i comarcals d’Esquerra Republicana han denunciat la situació de deteriorament del servei ferroviari de la línia R15 en un acte davant l’estació de tren de Móra la Nova. Els alcaldes i càrrecs republicans han reclamat millores urgents en la infraestructura i en la freqüència de trens per garantir un transport públic eficient a les comarques de la Ribera d’Ebre, la Terra Alta i el Priorat.

L’alcalde de Móra la Nova, Jesús Álvarez, ha assenyalat que la línia R15 es troba en una situació pitjor que fa deu anys, amb transbordaments continus i temps de viatge excessius fins a Barcelona. «No pot ser que la gent eviti el tren perquè no hi ha prou freqüències», ha afirmat, reclamant inversions urgents per revertir aquesta situació.

En la mateixa línia, l’alcaldessa de Benissanet, Núria Morera, ha qualificat d’“inacceptable” que els usuaris hagin d’afrontar trajectes interminables sense alternatives adequades. Morera ha exigit un servei de transport alternatiu eficient mentre duren les obres de Roda de Berà, amb la implementació d’un autobús directe entre Tarragona i Barcelona per reduir temps de viatge i evitar múltiples enllaços. Així mateix, ha reclamat la gratuïtat d’aquests serveis alternatius, argumentant que els usuaris no poden pagar el mateix preu per un servei clarament deteriorat.

El president del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i alcalde de Flix, Francesc Barbero, ha insistit que, un cop finalitzades les obres de Roda de Berà, el servei ferroviari no pot continuar amb la precarietat actual. Barbero ha denunciat que la Ribera d’Ebre, la Terra Alta i el Priorat són les úniques comarques amb una línia de mitjana distància sense serveis directes o semidirectes cap a Barcelona. «Exigim que no es facin més aturades entre Tarragona i Barcelona per reduir el temps de trajecte, ja que els viatgers que venen de les nostres comarques ja han passat més d’una hora i mitja al tren», ha destacat.

R15: la línea amb els trens més antics i obsolets de RENFE

En aquest sentit, els republicans reclamen un canvi en la freqüència i el tracte que es dona a la línia R15 per evitar que sigui considerada una línia secundària dins del sistema ferroviari català. També han recordat que aquesta línia té sistemàticament els trens més antics i obsolets de RENFE, fet que dificulta encara més l’experiència dels usuaris. «No volem quedar al marge de la renovació del material rodant. Reclamem un tracte digne per a unes comarques que necessiten, sí o sí, el transport públic per accedir a serveis que no es troben al nostre territori», ha conclòs Barbero.

Els representants d’Esquerra han anunciat que traslladaran aquestes demandes a les Taules de Mobilitat, al Parlament, al Congrés i al Senat per pressionar tant la Generalitat com el govern espanyol a trobar una solució definitiva als problemes estructurals de la línia R15.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -