14.3 C
Amposta

Els centres educatius de Tortosa reprenen les classes de forma virtual

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Els centres educatius de la Diputació de Tortosa, seguint instruccions del Departament d’Educació, i amb l’objectiu de garantir laccés a l’aprenentatge a tot lalumnat segons les seves situacions personals, han elaborat plans individualitzats i personalitzats tenint en compte les possibilitats tecnològiques i de connectivitat de cada estudiant. Així mateix, sha dissenyat un pla per a cada docent segons les seves habilitats tecnològiques i el seu context personal.

Han reprès les classes de forma virtual amb lobjectiu de garantir que tot lalumnat pugui completar el curs acadèmic des de casa, davant la impossibilitat de fer-ho presencialment per la pandèmia generada per la COVID-19. Per fer-ho possible, cada centre ha elaborat un Pla dActuació tenint en compte les seves singularitats educatives i amb la coordinació de la Unitat de Gestió Acadèmica delscentres educatius de la Diputació de Tarragona.

Els centres han organitzat les activitats amb un horari setmanal marcat i han establert mecanismes per garantir el retorn i els comentaris de les tasques de l’alumnat per part del professorata mb lobjectiu de fomentar la reflexió i lautovaloració en llur aprenentatge. Per tal de fer-ho possible, cada centre ha escollit els mitjans telemàtics més adients.

Degut a les particularitats dels conservatoris i les escoles de música pel que fa a la pràctica individual d’instrument, el professorat anima a l’alumnat a gravar-se mentre interpreta les seves obres, així les poden visionar posteriorment i els permet millorar aspectes musicals i posturals. A més, també shan organitzat classes virtuals individuals amb el professorat per aprofundir i donar suport de forma continuada.

Pel que fa als centres deducació especial, principalment sestà realitzanel seguiment i acompanyament individualitzat constant de la salut emocional i física de lalumnat i de les famílies. A més, en determinats perfils, sha posat a disposició de les famílies i de l’alumnat diversos recursos i materials per realitzar activitats des de casa, i sempre amb latenció i supervisió del tutor/a o coordinador/a. Lobjectiu bàsic del pla dactuació dels centres deducació especial éacompanyar a l’alumnat i a les famílies, donar continuïtat a la formació global, amb acció educativa i terapèuticaprioritzant el treball dbits i rutines i presentant tasques i activitats orientades a desenvolupar capacitats i competències bàsiques.

A les escoles d’art i disseny, el professorat ha contactat amb l’alumnat mitjançant aules virtuals, ha elaborat i reprogramat contingut transversal entre les diferents unitats formatives i ha reformulat uns nous horaris per impartir les classes. També ha establert que el contacte dels docents amb lalumnat sigui diari, amb una o dues sessions duna hora o hora i mitja. Per motius dorganització, algunes assignatures de primer curs shan redissenyat per lliurar el contingut a través de nous projectes, i d’altres s’han reprogramat per incloure-les en el proper curs. I, pel que fa a les pràctiques que ja s’havien iniciat, es preveu que es puguin finalitzar la primera quinzena de juliol.

Redacció – J. V. G.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -