Els centres educatius de la Diputació de Tortosa, seguint instruccions del Departament d’Educació, i amb l’objectiu de garantir l’accés a l’aprenentatge a tot l’alumnat segons les seves situacions personals, han elaborat plans individualitzats i personalitzats tenint en compte les possibilitats tecnològiques i de connectivitat de cada estudiant. Així mateix, s’ha dissenyat un pla per a cada docent segons les seves habilitats tecnològiques i el seu context personal.
Han reprès les classes de forma virtual amb l’objectiu de garantir que tot l’alumnat pugui completar el curs acadèmic des de casa, davant la impossibilitat de fer-ho presencialment per la pandèmia generada per la COVID-19. Per fer-ho possible, cada centre ha elaborat un Pla d’Actuació tenint en compte les seves singularitats educatives i amb la coordinació de la Unitat de Gestió Acadèmica delscentres educatius de la Diputació de Tarragona.
Els centres han organitzat les activitats amb un horari setmanal marcat i han establert mecanismes per garantir el retorn i els comentaris de les tasques de l’alumnat per part del professorata mb l’objectiu de fomentar la reflexió i l’autovaloració en llur aprenentatge. Per tal de fer-ho possible, cada centre ha escollit els mitjans telemàtics més adients.
Degut a les particularitats dels conservatoris i les escoles de música pel que fa a la pràctica individual d’instrument, el professorat anima a l’alumnat a gravar-se mentre interpreta les seves obres, així les poden visionar posteriorment i els permet millorar aspectes musicals i posturals. A més, també s’han organitzat classes virtuals individuals amb el professorat per aprofundir i donar suport de forma continuada.
Pel que fa als centres d’educació especial, principalment s’està realitzan
A les escoles d’art i disseny, el professorat ha contactat amb l’alumnat mitjançant aules virtuals, ha elaborat i reprogramat contingut transversal entre les diferents unitats formatives i ha reformulat uns nous horaris per impartir les classes. També ha establert que el contacte dels docents amb l’alumnat sigui diari, amb una o dues sessions d’una hora o hora i mitja. Per motius d’organització, algunes assignatures de primer curs s’han redissenyat per lliurar el contingut a través de nous projectes, i d’altres s’han reprogramat per incloure-les en el proper curs. I, pel que fa a les pràctiques que ja s’havien iniciat, es preveu que es puguin finalitzar la primera quinzena de juliol.
Redacció – J. V. G.