14.3 C
Amposta

Els centres educatius de Tortosa reprenen les classes de forma virtual

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...
- Advertisement -
- Advertisement -

Els centres educatius de la Diputació de Tortosa, seguint instruccions del Departament d’Educació, i amb l’objectiu de garantir laccés a l’aprenentatge a tot lalumnat segons les seves situacions personals, han elaborat plans individualitzats i personalitzats tenint en compte les possibilitats tecnològiques i de connectivitat de cada estudiant. Així mateix, sha dissenyat un pla per a cada docent segons les seves habilitats tecnològiques i el seu context personal.

Han reprès les classes de forma virtual amb lobjectiu de garantir que tot lalumnat pugui completar el curs acadèmic des de casa, davant la impossibilitat de fer-ho presencialment per la pandèmia generada per la COVID-19. Per fer-ho possible, cada centre ha elaborat un Pla dActuació tenint en compte les seves singularitats educatives i amb la coordinació de la Unitat de Gestió Acadèmica delscentres educatius de la Diputació de Tarragona.

Els centres han organitzat les activitats amb un horari setmanal marcat i han establert mecanismes per garantir el retorn i els comentaris de les tasques de l’alumnat per part del professorata mb lobjectiu de fomentar la reflexió i lautovaloració en llur aprenentatge. Per tal de fer-ho possible, cada centre ha escollit els mitjans telemàtics més adients.

Degut a les particularitats dels conservatoris i les escoles de música pel que fa a la pràctica individual d’instrument, el professorat anima a l’alumnat a gravar-se mentre interpreta les seves obres, així les poden visionar posteriorment i els permet millorar aspectes musicals i posturals. A més, també shan organitzat classes virtuals individuals amb el professorat per aprofundir i donar suport de forma continuada.

Pel que fa als centres deducació especial, principalment sestà realitzanel seguiment i acompanyament individualitzat constant de la salut emocional i física de lalumnat i de les famílies. A més, en determinats perfils, sha posat a disposició de les famílies i de l’alumnat diversos recursos i materials per realitzar activitats des de casa, i sempre amb latenció i supervisió del tutor/a o coordinador/a. Lobjectiu bàsic del pla dactuació dels centres deducació especial éacompanyar a l’alumnat i a les famílies, donar continuïtat a la formació global, amb acció educativa i terapèuticaprioritzant el treball dbits i rutines i presentant tasques i activitats orientades a desenvolupar capacitats i competències bàsiques.

A les escoles d’art i disseny, el professorat ha contactat amb l’alumnat mitjançant aules virtuals, ha elaborat i reprogramat contingut transversal entre les diferents unitats formatives i ha reformulat uns nous horaris per impartir les classes. També ha establert que el contacte dels docents amb lalumnat sigui diari, amb una o dues sessions duna hora o hora i mitja. Per motius dorganització, algunes assignatures de primer curs shan redissenyat per lliurar el contingut a través de nous projectes, i d’altres s’han reprogramat per incloure-les en el proper curs. I, pel que fa a les pràctiques que ja s’havien iniciat, es preveu que es puguin finalitzar la primera quinzena de juliol.

Redacció – J. V. G.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

Deltebre efectua 8 neteges de solars en molt mal estat i disposa de 40.000€ per aquest tipus d’accions

Després de l’aturada de la COVID-19, des de l’Ajuntament de Deltebre s’està treballant per tornar a la normalitat el més aviat possible i per...

Alfons Montserrat defensa la validació de tres decrets llei per afrontar la crisi de la Covid-19

El diputat republicà Alfons Montserrat ha intervingut al Ple del Parlament per defensar en nom del Grup Republicà la validació dels decrets llei 16/2020...

NÚVOLS, una proposta artística creada des del confinament i dedicada a les terres del sud

NÚVOLS és una creació artística i musical basada en la peça Pirinenques (IV), una obra composta per Josep Ollé i adaptada expressament per a...

El Museu de la Pauma del Mas de Barberans reobre el 16 de juny adaptat a la normativa pel coronavirus

El Centre de Desenvolupament Rural – Museu de la Pauma del Mas de Barberans està enllestint els últims detalls per reobrir portes el proper...

[FOTOS I VÍDEO] Jotes cantades des d’un balcó de Freginals per neutralitzar les pors i la solitud del confinament

Ha estat un dels municipis on, oficialment, no s'han registrat casos de Covid-19. Tot i això, els prop de 350 habitants de Freginals, un...
- Anunci -
- Anunci -