14.3 C
Amposta

El Litterarum escalfa motors amb tres dies de teatre, poesia i música gratuïta a Móra d’Ebre i Calaceit

Enguany, la 18a edició del certamen s’amplia amb actes previs que s’avancen a la inauguració oficial i que ompliran de literatura, música i exposicions els dies 15, 16 i 17 de maig

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

La Fira d’espectacles literaris Litterarum arrenca aquest cap de setmana amb una nova proposta de programació prèvia que portarà activitats gratuïtes a Móra d’Ebre i Calaceit. Enguany, la 18a edició del certamen s’amplia amb actes previs que s’avancen a la inauguració oficial i que ompliran de literatura, música i exposicions els dies 15, 16 i 17 de maig.

L’ampliació del calendari ha estat possible gràcies al suport de noves entitats i institucions com l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, la Universitat Rovira i Virgili, la Diputació de Tarragona, l’Ajuntament de Mequinensa, l’Acadèmia Aragonesa de la Llengua, la Federació d’instituts d’Estudis del País Valencià, l’Associació Cultural del Matarranya, l’Espai Cultural De Bat a Bat de Calaceit i la Llibreria Bassa de Móra d’Ebre.

Els actes arrencaran divendres 15 a les 18 h al Teatre La Llanterna amb la inauguració de l’exposició Maria Beneyto. Vida ferida de lletra, dedicada a la poeta i novel·lista valenciana. L’acte comptarà amb la presència de la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Verònica Cantó, i la comissària de l’exposició, Carme Manuel. Tot seguit, el duet format per la cantautora Paula Tomàs i el guitarrista Joan Carretero posarà música a poemes de Beneyto i d’altres autors valencians.

Dissabte 16, a les 18.30 h, la programació es traslladarà a Calaceit, capital cultural del Matarranya, amb la inauguració de l’exposició El País d’Estellés, l’Estellés del País. L’acte inclourà la presentació del llibre col·lectiu Ordint trames, escrit per sis dones del territori, i finalitzarà amb l’actuació del cantautor aragonès Tomàs Bosque, que presentarà el seu nou disc dedicat a Desideri Lombarte.

El cap de setmana previ al Litterarum es tancarà diumenge 17, de nou a Móra d’Ebre, amb la inauguració de l’exposició Mequinensa! Fotografies de Jesús Moncada al Teatre La Llanterna. L’acte comptarà amb representants de l’Ajuntament de Mequinensa i una xerrada a càrrec del professor Ramon Sistac. A continuació, es podrà veure l’obra teatral Pompeu Fabra s’escriu amb ce trencada, de la companyia Terra Teatre, amb el suport de la URV i la Diputació de Tarragona.

Amb aquesta programació, el Litterarum s’estén més enllà dels seus dies centrals i reforça el seu paper com a punt de trobada entre literatura, escènics i territori.

Redacció L.P.

Enllaços relacionats

Litterarum s’expandeix i suma 22 institucions per consolidar vincles entre territoris germans

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -