14.3 C
Amposta

El cotxe elèctric és una solució

Les vacunacions en massa durant la pandèmia podrien ser els provocants a l'alça del preu pel restabliment d'activitats i mobilitat d'aquest combustible fòssil a un sostre més alt que l'anterior normalitat

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

La crisi sanitària ha servit per fer moltes coses i tapar-ne d’altres, posar al punt de mira al sector sanitari provocant-li un gran estrès i fer dels grans lobbys farmacèutics molt més milionaris, per tapar descaradament resultats electorals, per posa al descobert la feblesa econòmica o per deixar molta gent a l’atur i l’estratègia de país en definitiva per veure que no estàvem preparats per rebre una pandèmia tan brutal com aquesta que ha sacsejat tots els pilars de la societat. Dins d’aquest context no ens podem oblidar de les persones que s’ha endut o de les que encara l’estan patint.

A conseqüència de la crisi, el petroli ha estat l’objectiu central per les fluctuacions en el preu que ha tingut i les moltes reunions que han fet l’OPEP (Organització Països Exportadors de Petroli) per tractar d’equilibrar l’oferta i la poca demanda durant aquests dies de confinament i constricció a casa el poble o la comarca. Però ara mateix a més d’un any de l’inici de la pandèmia, el preu d’aquest combustible fòssil està sent el més alt, entre 64-67 dòlars el barril, que ens dur a l’anterior normalitat abans de la Covid, les vacunacions en massa podrien ser el motiu d’aquesta sobtada puja del carburant sempre amb un dubte raonable, quan acabi la pandèmia i haurà altre cop una baixada de preus.

Pels més optimistes el temps d’aquest combustible i el seu domini dels mercats arriba a la seva fi, amb els beneficis i benestar que representa per la salut i el medi ambient, la indústria de l’automòbil una de les principals en alliberament de gasos hivernacle està en ple procés de transformació amb la major part de les marques que tenim al mercat que tenen desenvolupat la seva versió del cotxe elèctric. En canvi pels més pessimistes aquest combustible continuarà sent una de les principals fonts d’energia del transport perquè segons ells encara no s’ha arribat tant lluny com en els turismes i no hi ha una solució elèctrica que resolgui el problema de mobilitat en el transport de camions, vaixells o avions. A més el negoci d’aquest carburant està diversificat fent-lo servir en parcs financers o com inversió en el Trading Online amb riscos molt alts, motius suficients perquè mirin d’aguantar-lo el temps que puguin.

El sector automobilístic provoca més del 75% d’emissions de CO₂ és per aquest motiu que la transició a la mobilitat elèctrica suposa un pilar fonamental per les reduccions globals de gasos efecte hivernacle i la ciutadania ha de donar suport a aquestes innovacions per tenir un futur net amb un medi ambient que pugui recuperar tots els ecosistemes marins, terrestres o aeris que ara mateix tenim molt malmesos. Pensem-hi.

Joan Cunill, enginyer mediambiental

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -