El COPATE posa en valor les bones pràctiques dels establiments ebrencs en la gestió dels residus

El nou reportatge de la campanya 'Cada empresa suma, el territori guanya' promou la prevenció i la correcta separació de la matèria orgànica

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE) ha elaborat un nou reportatge audiovisual per donar visibilitat al compromís dels establiments ebrencs amb la prevenció i la correcta gestió de residus. La peça s’emmarca en la campanya ‘Cada empresa suma, el territori guanya‘, impulsada amb el suport dels Fons de Transició Nuclear i dins del Pla d’actuacions de la Reserva de la Biosfera.

La iniciativa busca facilitar la separació de la matèria orgànica, reduir la generació de residus i fomentar-ne una gestió adequada. També vol contribuir a reduir l’impacte ambiental de l’activitat empresarial i avançar cap a models d’economia circular. Un dels eixos de la campanya és el concepte ‘del residu al recurs‘. Una correcta separació de la fracció orgànica permet reduir els impropis i obtenir un compost de qualitat que pot retornar al sòl, tancant el cicle de la matèria orgànica.

En aquest sentit, el COPATE promou la incorporació dels establiments de la Reserva de la Biosfera al sistema comercial de recollida Porta a Porta. El servei adapta les recollides a les necessitats de les activitats econòmiques i permet consultar a través d’una aplicació el calendari, les aportacions i els avisos en temps real. El sistema també incorpora contenidors identificats i amb tancament per millorar el control i la qualitat de la recollida. La campanya inclou, a més, materials informatius i una guia de bones pràctiques amb recomanacions adaptades als diferents tipus d’activitats comercials.

El nou reportatge vol acostar aquestes pràctiques tant a la ciutadania com el teixit empresarial i mostrar com les decisions quotidianes dels establiments poden contribuir a millorar la gestió dels residus al conjunt de les Terres de l’Ebre.

El COPATE continua, així, oferint informació, recursos i eines als comerços i activitats econòmiques del territori per facilitar una gestió dels residus més eficient i sostenible.

Andrea Maqueda

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -