El Consorci d’Aigües de Tarragona ha tancat el curs amb 5.050 alumnes visitants procedents de 134 centres escolars, una xifra que representa un increment del 17,6% respecte a l’any anterior i que, segons el president del Consorci, Marc Brunet, suposa un rècord històric.
Les visites educatives a la planta potabilitzadora de l’Ampolla s’han consolidat com una eina pedagògica clau. Enguany s’han fet tastos d’aigua amb gots de vidre reutilitzables, amb l’objectiu de reduir residus i sensibilitzar sobre el consum responsable. Les visites són gratuïtes i el consorci assumeix part del cost del transport escolar per facilitar l’accés als centres. En aquest sentit, el Consorci ha destinat més de 18.000 euros a assumir part del desplaçament d’uns 90 grups d’escoles i entitats educatives.
Brunet ha anunciat que, de cara a l’estiu del 2026, el consorci treballa per ampliar el programa de visites i obrir-lo també a col·lectius d’adults com associacions, llars d’avis o residències: «Volem que tothom pugui conèixer de primera mà com es fa la potabilització de l’aigua», ha explicat.
Les escoles participants provenen de les deu comarques del Camp de Tarragona i també de l’àrea metropolitana de Barcelona. El consorci és qui impulsa directament les campanyes de captació, amb l’objectiu que els docents trobin en l’activitat una proposta útil i atractiva per a l’alumnat. El president del Consorci ha destacat l’ampli abast territorial de la iniciativa, i ha remarcat que aquest curs han rebut visitants de totes les comarques de la província de Tarragona, fins i tot de zones com el Priorat, on el CAT no té municipis ni indústries consorciades. «Això demostra l’interès que genera la nostra planta potabilitzadora i, per extensió, la tasca del CAT arreu del territori», ha afirmat Brunet. Pel que fa a la procedència, un 57% dels visitants provenien del Camp de Tarragona, un 40% de les Terres de l’Ebre, i el 3% restant d’altres zones com el Baix Penedès o l’àrea metropolitana de Barcelona.
El gerent del consorci, Josep-Xavier Pujol, ha afegit que ja s’ha posat en marxa una nova campanya de promoció per al curs vinent, amb publicitat a ràdio i televisió, i que l’interès és altíssim: «Ja tenim el 50% de les places reservades per al curs que ve, així que recomanem a les escoles que no triguen a inscriure-s’hi».
Les visites tenen una durada aproximada de tres hores. Inclouen una explicació introductòria amb un vídeo, jocs educatius, temps per esmorzar, el recorregut per la planta i, finalment, el tast d’aigua.
Redacció L.P.