14.3 C
Amposta

El Consell d’Alcaldes del Baix Ebre arrenca l’any abordant habitatge, inclusió i la lluita contra la solitud no desitjada

A més, s’ha abordat la proposta d’introduir els estudis LGTBI i les polítiques de dones als ajuntaments per millorar la inclusió i la igualtat de gènere a la comarca

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

El Consell d’Alcaldes del Baix Ebre ha celebrat la primera reunió d’aquest 2025 amb la participació de gairebé tots els alcaldes de la comarca. La trobada ha servit per posar en comú diversos temes d’interès municipal, des de l’accés a l’habitatge fins a polítiques d’inclusió i medi ambient.

Durant la sessió, els alcaldes han conegut el nou director territorial d’Empresa i Treball a les Terres de l’Ebre, Antonio Suárez, que ha detallat les principals línies d’actuació del seu departament per a enguany. També ha intervingut David Lluís, cap del Servei Territorial de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, qui ha informat sobre un programa per facilitar l’accés a l’habitatge a col·lectius vulnerables.

Un dels punts destacats ha estat la presentació del projecte Radars, una iniciativa dels Serveis Socials del Consell Comarcal que es donarà a conèixer les pròximes setmanes i que busca detectar i donar suport a persones grans que viuen soles. «És un projecte innovador que tindrà impacte en un territori rural com el nostre, on hi ha molta gent gran en situació de solitud no desitjada», ha explicat el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Toni Gilabert.

A més, s’ha abordat la proposta d’introduir els estudis LGTBI i les polítiques de dones als ajuntaments per millorar la inclusió i la igualtat de gènere a la comarca. La jornada ha finalitzat amb la intervenció de diverses agrupacions ecologistes, com el GEPEC-EdC, que han exposat els principals reptes ambientals del territori. «Ens agrada estar al costat i escoltar les preocupacions de la ciutadania», ha afirmat Gilabert.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -