14.3 C
Amposta

El binomi entre paisatge i cinema torna a reivindicar-se en una vuitena edició del mónFILMAT amb més obres estatals

El festival ebrenc encara els dos últims dies de programació amb la voluntat de superar els espectadors de l'any passat

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El binomi entre paisatge i cinema torna a reivindicar-se en una vuitena edició del mónFILMAT amb més obres estatals i presència destacada d’òperes primes. El programa, amb catorze llargmetratges i vint curts, encara l’últim cap de setmana de projeccions entre Amposta i Ulldecona per a tots els públics. Segons el programador del certamen, Xavier Miró, l’augment d’obres espanyoles respon a un moment de “bonança” entre els creadors d’aquest gènere un cop passada la pandèmia. L’organització apunta que després de vuit edicions, el públic s’ha consolidat i preveu superar xifres d’assistència de l’any passat. Per aconseguir-ho, s’han organitzat activitats paral·leles a les projeccions, com són debats amb directors, sopars i tastos de vins.

El festival mónFILMAT s’acomiadarà de la vuitena edició aquest diumenge, després de sis dies de projeccions cinematogràfiques per a tots els gustos. Com és habitual, el punt en comú entre totes les obres és el paisatge, present en els tres blocs que conformen la programació del certamen. Així, s’han dividit les pel·lícules en un recull sobre relacions i solitud, un altre sobre veure món i finalment, una secció dedicada al públic infantil.

Més enllà de registrar un augment d’obres estatals, la vuitena edició de mónFILMAT ha destacat per l’elevada presència d’òperes primes de professionals debutants. És el cas de la jove promesa del cinema català, el director Miquel Esquirol, autor de ‘Dos dies i l’eternitat’ i ‘Si no ens haguéssim separat’, els films que van encetar el certamen. A les seves obres s’han sumat altres pel·lícules de nous talents, com és el cas de la directora basca Estibaliz Urresola, amb ‘20.000 especies de abejas’, una història sobre les crisis d’identitat, les relacions familiars i les abelles, amb el paisatge rural del País Basc de fons o ‘Un sol radiant’ de Mònica Cambra i Ariadna Fortuny, sobre una família monoparental abans de la fi del món.

Enguany, les projeccions s’han repartit en diferents espais culturals d’Amposta i Ulldecona, com el Casino o el bar Lo Llar. Segons el programador del certamen, Xavier Miró, són les obres les que determinen en quins municipis es concentren els actes, com és el cas de la pel·lícula iraniana ‘A través de los olivos’ del director Abbas Kiarostam, que es podrà veure aquest dissabte a la nit al Museu Natural d’Oliveres Mil·lenàries d’Ulldecona. De fet, aquest és un dels plats forts de la programació, que es complementa amb actes més enllà del cinema per atreure un públic “heterogeni”.

Contacte entre públic i creadors

En aquesta línia, la directora de Lo Pati Centre d’Art Terres de l’Ebre, Aida Boix, ha celebrat l’aposta d’aquesta edició per organitzar debats entre creadors i públic. En aquesta ocasió, s’han convidat tretze directors de cinema, la xifra més elevada des dels inicis del festival. Amb accions com el ‘Work in progress’ dels creadors del film ‘Un rato más’ de Pablo Anarte i Ruth Porro, s’ha buscat potenciar el contacte entre professionals i públic. L’objectiu del certamen, segons ha apuntat Boix, és tornar a col·lectivitzar l’experiència de veure cinema.

Tot i que l’organització es reserva a fer valoracions globals d’aquesta edició, es mostra satisfeta amb l’assistència als diferents passis cinematogràfics celebrats fins al moment. Entre els reptes marcats, Boix assenyala la voluntat de superar els espectadors respecte a l’any anterior. De cara al futur, Boix s’imagina les pròximes edicions del mónFILMAT “molt semblant” a les viscudes, amb un programa on es mantindrà la línia de natura i paisatge amb films no que difícilment es poden trobar en sales comercials.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -