El barri de Ferreries de Tortosa pot convertir-se en el millor de Catalunya, ja que ha passat a la final del programa “Tot es mou” de TV3. El barri tortosí ha guanyat com a millor barri aquest mes d’octubre, escollit amb el 49,2% dels vots. S’ha enfrontat al barri de Sant Narcís de Girona que ha rebut el 44,9% dels vots i al Firal d’Olot que tan sols ha rebut el 5,9%.
🔴 Ja tenim el barri guanyador del mes d’octubre que es classifica per ser el millor barri de Catalunya:
🥳 Ferreries de Tortosa!#TotEsMouTV3 ▶ https://t.co/Re9LrRVrNx pic.twitter.com/hWXWX9f3cp— Tot es mou TV3 (@totesmoutv3) November 2, 2022
TV3 va visitar Ferreries el dimecres 19 d’octubre. Aquest és un barri de la capital ebrenca situat a la dreta del riu Ebre. Antigament, era una illa, però els sediments del riu van acabar cobrint el braç dret, entre els segles XIV i XV. Era coneguda com l’illa de Gènova o illa de Sant Llorenç dels Genovesos. Té tanta història que hi ha qui pensa que fins i tot hi va néixer Cristòfor Colom. Al programa hi vam poder veure a Arturo Gaya, de Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries o a Cinta Benet de la fàbrica de xocolata CREO, entre altres.
Podeu recuperar el reportatge del barri de Ferreries aquí:
Notícia relacionada
Redacció – Ll. S.