Una etapa educativa més personalitzada, en què els estudiants es dissenyin el propi itinerari i no acabin abandonant: així és com vol el Departament d’Educació que sigui el nou batxillerat que està dissenyant.
El departament d’Educació treballa en un nou model de batxillerat, més flexible i competencial, que entraria en vigor el curs 2022/23. Amb aquesta previsió, la prova d’accés a la universitat s’hauria de modificar el següent curs per ser coherent amb el nou pla d’estudis.
Així ho va avançar aquesta setmana la directora general de Currículum i Personalització del departament, Maite Aymerich, en una entrevista a TV3 on va afirmar que es treballa en un nou model de batxillerat més flexible i competencial per renovar el currículum actual, del 2008.
El nou batxillerat tindrà tres modalitats: el científic i tecnològic, l’humanístic i social i l’artístic. Hi haurà una nova modalitat, que serà de caràcter més general i permetrà a l’alumne d’anar definint l’especialitat a mesura que avança. També hi haurà la possibilitat de fer el batxillerat en tres anys i no pas en dos. La idea és, segons Aymerich, que aquesta etapa “doni resposta a la necessitat de l’alumnat d’estar preparat per fer una trajectòria personal”. “Volem que sigui un currículum competencial, obert, flexible, facilitador i orientador”, va afirmar.
Educació treballa en un nou batxillerat més flexible, competencial i amb una nova modalitat general, no tan orientat a la selectivitat ni a la universitat, sinó que tingui un component molt orientador. També creuen que hi ha d’haver una “passarel·la” amb l’ESO perquè no sigui un canvi total.
Redacció- J. V