Deltebre dedicarà el nou parc inclusiu a Carme Lleixà Sebastià

En la mateixa sessió es va aprovar la construcció d'un nou vial a la zona del Barracot

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

El ple de l’Ajuntament de Deltebre ha aprovat per unanimitat donar el nom de Carme Lleixà Sebastià a la plaça situada entre els carrers Estació i Perelló, com a reconeixement a una de les persones que més va contribuir a l’educació. Mestra de vocació i referent cultural, Lleixà va anar molt més enllà de les aules: va impulsar activitats teatrals i musicals, va partiicpar en la fundació del Centro Cultural Hermandad, on s’impartien estudis de batxillerat i comptabilitat, i va obrir la primera llibreria de Deltebre.

L’homenatge arriba, a més, en un. espai que viurà una transformació important durant l’últim trimestre de l’any: la plaça es remodelarà per convertir-se en un parc inclusiu, pensat perquè tots els infants, també aquells amb necessitats especials, puguin jugar i compartir espais en igualtat de condicions. L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha destacat el doble sentit d’aquest reconeixement. «amb aquest reconeixement preservem la memòria d’una dona que va dedicar la seva vida a educar, a promoure la cultura i a obrir noves oportunitats per a moltes generacions. És un homenatge merescut que, a més, pren encara més sentit perquè s’ubicarà en un futur parc  inclusiu, un espai que representa el Deltebre que estem transformant: un municipi més igualitari, més accessible i amb oportunitats per a tothom», ha assenyalat. Amb aquest acord, el consistori continua avançant també en els objectius del Pla de Polítiques de Dones, incrementant la presència de referents femenins en el nomenclàtor dels espais públics del municipi.

El portaveu d’ERC Deltebre, Joan Alginet, també ha volgut posar en valor la figura de Carme Lleixà Sebastià, subratllant la seva aportació a l’educació i la cultura locals. «A aquest llegat cal sumar-hi el seu compromís inequívoc amb els valors democràtics i amb la defensa de les llibertats, motius que fan plenament merescut aquest homenatge», ha afegit.

En la mateixa sessió, el ple ha aprovat també, amb el vot favorable d’Enlairem i el vot contrari d’ERC, la segona modificació del contracte de les obres del Passeig del Carrilet corresponent a la tercera etapa de la primera fase. La modificació preveu la construcció d’un nou vial paral·lel a la carretera TV-3454, entre els carrers Ignasi i Santa Marta. També s’inclou la instal·lació d’un nou sistema de bombeig al tram final del Passeig del Carrilet, al carrer Sant Sebastià, amb dos bombes noves i vàlvules auto basculants que evitaran el retorn de l’aigua quan el nivell del riu sigui elevat, reforçant la protecció davant possibles inundacions.

La modificació recull, finalment, les reposicions i mesures compensatòries derivades de les ocupacions i expropiacions necessàries per a l’etapa 2 del projecte, un abast que s’ha pogut concretar un cop iniciats els treballs i fets els aixecaments topogràfics definitius. El conjunt d’aquestes actuacions suposa una inversió addicional de 730.962,38 euros i amplia el termini d’execució de les obres fins al 30 de març de 2027.

Redacció Andrea Maqueda

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -