14.3 C
Amposta

10 empreses terraltines aprofiten el programa d’assessorament del Consell Comarcal de la Terra Alta per millorar la seva competitivitat

La consultora que ha desenvolupat el programa destaca l’alt nivell de professionalització i qualificació dels responsables de les empreses participants

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Consell Comarcal de la Terra Alta, a través del programa Treball a les 7 Comarques – Terra Alta Més, ha finalitzat el programa d’assessorament integral empresarial dirigit a microempreses i a autònoms de la comarca dut a terme al llarg dels darrers mesos. Durant aquest temps i a través del programa, s’ha assessorat les empreses Primer Tercera, English Castle, Factoria Ebrewine, Tintoria Sec-Net, Les Roques Natura, Els Olivers, Donum Deus, Celler Piñol, Celler Arrufí i Celler Frisach.

Els objectius generals del programa dut a terme eren els de millorar la competitivitat  d’aquestes empreses, així com de contribuir a la seva consolidació al territori. També, millorar-ne la qualitat de vida i l’ocupació digna, la cooperació pública i privada, afavorir el relleu generacional mitjançant l’atracció i el manteniment del talent jove a la comarca, analitzar els efectes i mesures per superar l’efecte negatiu del covid-19 i contribuir a la sostenibilitat i a l’economia circular.

En termes generals, l’aprofitament general de l’assessorament per part de les empreses ha estat satisfactori i profitós, ja que han valorat la seva participació de forma positiva. Al seu torn, la consultora encarregada de dur a terme les activitats del programa ha destacat l’alt nivell de professionalització i qualificació dels responsables de les empreses participants al projecte, sobretot pel que fa a planificació i intel·ligència de negoci, màrqueting i comercialització, i qualitat i medi ambient.

Durant el monitoratge realitzat a les empreses participants, la consultora ha detectat que existeix una valoració estratègica generalitzada de vinculació a la comarca per part de totes les empreses, valorant la tradició i aprofitament i promoció del territori. Així mateix, també ha incidit en l’aposta que fan aquestes empreses en productes ecològics i en l’alt interès demostrat en el registre de petjades ambientals així com en l’ecodisseny de productes i serveis. En canvi, les àrees de planificació d’objectius i monitorització d’indicadors claus de negoci i reporting són les àrees amb més dèficits detectats i que més accions implantades s’han aplicat durant el monitoratge realitzat.

El programa d’assessorament integral empresarial dirigit a microempreses i a autònoms ha servit per acompanyar les empreses participants en la definició d’un pla de millora personalitzat amb objectius assolibles a curt i mitjà termini per contribuir a millorar la seva competitivitat i capacitat de generació d’ocupació. A la vegada, ha servit per detectar les necessitats de formació de l’organització i proposar les solucions formatives més adients. El programa també ha analitzat els efectes positius de la marca Terra Alta i ha realitzat propostes de com comunicar i treure avantatges d’aquesta implicació amb el territori. Al mateix temps, ha servit per examinar els canals de comunicació entre empreses per fomentar la simbiosi industrial entre les que s’ubiquen a la Terra Alta.

Aquesta acció ha estat subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.

Redacció-

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -