14.3 C
Amposta

Un impuls a la inclusió, el 99% de les persones cegues estudien en escoles ordinàries

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Més d’un miler d’alumnes amb ceguesa o discapacitat visual greu de Catalunya afronten la tornada a l’escola com la resta de companys, amb el suport educatiu dels 75 professionals dels equips específics a la ceguesa i ala discapacitat visual greu, formats per professionals d’ONCE (45) i del Departament d’Educació (30), en el marc del conveni signat per totes dues Institucions des de 1985, renovat l’última vegada el  5 de juliol de l’any 2018. El 99% dels estudiants ho faran escolaritzats en centres d’ensenyament ordinari, és a dir, seguint el principi de la inclusió educativa. A les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona 103 alumnes amb ceguesa o discapacitat visual greu tornen a l’escola.

El curs escolar es va inaugurar a l’ONCE Catalunya el passat 2 de setembre en un acte en el qual van intervenir Imma Reguant, subdirectora general d’Educació Inclusiva, del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya;  Enric Botí, delegat territorial d’ONCE Catalunya; Manel Eiximeno, director del Centre de Recursos Educatius (CRE) de l’ONCE a Barcelona i Irene Ginebra, directora tècnica pedagògica del CRE. Gemma Garcia, inspectora  del Departament d’Educació, va donar la conferència ‘Treball competencial i en xarxa’.

A Catalunya 1.151 alumnes s’incorporen a les aules: 885 a Barcelona; 113 a Girona; 50 a Lleida i 103 a Tarragona. A Catalunya, la distribució dels alumnes per nivells educatius és: 247 escolars corresponen a Educació Infantil; 181 són d’Educació Primària; 157 estan ja a l’ESO; 28 cursen Batxillerat; 69 Cicles Formatius; 113 són universitaris; i 356 estan inscrits en un altre tipus d’ensenyament.

Obligada accessibilitat en tots els suports educatius

L’ONCE llança cada any un missatge a les administracions perquè qualsevol innovació tecnològica a l’aula tingui sempre en compte l’accessibilitat perquè, en cas contrari, pot deixar fora a aquests estudiants amb discapacitat visual i col·locar davant d’ells barreres, de vegades insuperables. Pàgines webs, aplicacions, llibres i altres suports educatius han de complir la màxima del disseny per a tothom. L’Organització recorda la necessitat que totes les noves tecnologies docents siguin totalment accessibles per a tot l’alumnat i no quedi ningú exclòs.

La inclusió dels infants amb discapacitat visual en un àmbit educatiu normalitzat respon al fet de crear un únic sistema on s’integrin tots, prevalent sempre el dret de qualsevol alumne a rebre una atenció educativa equitativa i de qualitat, i respectant les necessitats específiques de cada un d’ells.

Redacció – T. R.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -