14.3 C
Amposta

Trens Dignes alerta que l’Ebre podria quedar-se sense alta velocitat

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...
- Advertisement -
- Advertisement -

Trens Dignes alerta que quan funcioni la variant entre Vandellòs i Tarragona, les Terres de l’Ebre podrien quedar-se sense serveis d’alta velocitat. No hi ha proposta oficial ni s’ha activat la Taula de Mobilitat –que s’havia de reunir al setembre-, però les informacions que arriben a la plataforma apunten que cap Rodalies o Talgo que passi per l’Ebre tindrà parada a l’estació de l’AVE del Camp de Tarragona. Mentrestant Territori ha assegurat que l’Euromed podria deixar d’aturar-se a l’Aldea. Trens Dignes exigeix que es mantingui aquest servei, que en tres anys ha tingut 138.000 usuaris, i proposa al Govern que renegociï el conveni amb Renfe pel qual han pagat 1,7 milions d’euros més del que correspondria per bonificar els bitllets.

La plataforma segueix esperant una proposta oficial dels horaris i freqüències que tindrà l’Ebre quan es posi en marxa la variant de Vandellòs però mentrestant la informació que van recavant els han posat en alerta. Amb la inauguració de la doble via prevista per al gener de l’any que ve, reben inputs que cap dels trens de Rodalies i Regionals, ni tampoc els Talgo, que circulen per les Terres de l’Ebre passarà per l’estació de l’AVE del Camp de Tarragona. “Sense que hagi estat confirmat, hem esbrinat que aquests trens seguiran anant per la via convencional i això significa que no hi haurà connexió amb l’alta velocitat”, ha advertit Castellà. La doble via interior són uns 40 quilòmetres i demanen esclarir si els trens que vinguin de l’Ebre tornaran a entrar per Vila-seca fins a Tarragona ciutat. “Si això acaba sent així, l’Ebre es beneficiaria només de 25 quilòmetres d’ample ibèric però, hem estat 20 anys esperant per a això?”, ha preguntat la portaveu.

La plataforma insisteix que la millora de la via hauria de suposar més horaris i més freqüències també per a les Terres de l’Ebre, sobretot en les franges que hi ha més demanda. No es conformen en propostes de mínims que recuperin els horaris de 2016. En tres anys, a l’R-16 hi ha hagut tres canvis horaris, amb trajectes més llargs per al mateix tram. “Cada dia hi ha camuflats a l’horari 284 minuts de retards i això segueix passant. Això són 1.700 hores a l’any, 70 dies sencers. De 365 dies que té l’any, per a les gent de l’Ebre en té 300, la resta els passant atrapats damunt d’un tren. Ara parlen de reduir 15 minuts els trajectes, aquest serà el gran avenç en dos dècades?”, ha apuntat Castellà. “Hem estat esperant 20 anys per a què la gran millora sigui tornar als horaris antics? Això és tapar els retards que has provocat. És recuperar horaris del segle XX quan aquesta infraestructura ens havia de portar una fiabilitat pròpia del segle XXI”, ha criticat.

“Les hipòtesis de servei i la nova planificació no es coneixen. No hi ha cap proposta damunt la taula però ens avisen que ens trauran l’Euromed”, ha denunciat Castellà. Trens Dignes exigeixen que l’Euromed mantinguin la parada a l’Aldea, al preu que correspon i podent-ne fer ús cap al País Valencià. En tres anys l’han usat 138.000 usuaris – 129.000 cap a Barcelona i 9.000 cap a Tarragona. Representa una mitjana de 120 persones al dia-. Amb una població potencial de 150.000 habitants només al Baix Ebre i el Montsià, Trens Dignes considera que és una bona xifra, sobretot perquè el servei és incomplert i no permet viatjar al País Valencià.

La plataforma lamenta que es criminalitzi un suposat poc ús per justificar treure’l i proposa al Govern que renegociï el conveni amb Renfe per pagar les bonificacions que corresponen. En tres anys la Generalitat ha pagat 5 milions d’euros a Renfe per equiparar el preu per a l’usuari ebrenc amb el del servei de Regionals. La plataforma quantifica que s’han pagat 1,7 milions d’euros més del que pertocaria pel nombre de bitllets venuts.

Trens Dignes torna a oferir a la Taula de Mobilitat de l’Ebre, que s’havia de reunir al setembre, tota la documentació i els estudis que han elaborat per concretar nous horaris i freqüències per a les Terres de l’Ebre i mentre es resol, exigeixen que es mantingui el servei de l’Euromed. “El territori el necessita. Si s’ofereix en la seva plenitud augmentarà viatgers i a dia d’avui és l’únic que podrà connectar-nos amb l’alta velocitat al camp de Tarragona”, ha apuntat Castella.

També han qualificat “d’ineptitud” el silenci dels responsables polítics ebrencs. “O hi ha desinformació o ho ha improvisació, que encara és pitjor, o ens oculten alguns cosa”, ha lamentat Cinta Galiana, portaveu també de Trens Dignes.

Font: ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

Atropellen un jove de Santa Bàrbara i fugen del lloc dels fets

Els fets van succeir dissabte 11 de juliol a les 21.45 h a l'altura del Passeig de la Generalitat amb l'encreuament de carrer Aragó....

La Fundació ‘la Caixa’ recapta més de 47.000 euros per al Banc d’Aliments de l’Ebre i Tarragona

L’acció solidària Cap llar sense aliments, impulsada per la Fundació “la Caixa”, amb el suport operatiu de CaixaBank, tanca amb més de 47.000 euros recaptats...

La família de la víctima mortal d’un accident a Ulldecona busca el conductor que es va fugar

El divendres 3 de juliol motorista va morir a l'autopista AP-7, a l'atura d'Ulldecona. Quan passaven pocs minuts de les onze de la nit, una...

El front institucional de les Terres de l’Ebre es reactiva en contra del transvasament a Cantàbria

El front institucional de les Terres de l'Ebre, que agrupa alcaldes i presidents de consells comarcals del territori, s'ha reactivat davant l'amenaça que suposa...

L’ACA adjudica les obres per a millorar el sanejament d’Alfara de Carles, al Baix Ebre

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha adjudicat el contracte per a millorar el sanejament de les aigües residuals d'Alfara de Carles, al Baix Ebre, amb un...
- Anunci -
- Anunci -