14.3 C
Amposta

Puigneró proposa un increment salarial per als professionals que fan front al coronavirus

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, ha anunciat avui que proposarà als sindicats que els fons addicionals previstos per aquest any i els que estaven pendents de distribució de l’any passat es puguin dedicar a una retribució extraordinària per als sanitaris i professionals que fan front a la pandèmia de la Covid-19. El conseller ha comparegut telemàticament al Parlament per explicar les actuacions impulsades des del Departament en el marc de la lluita contra el coronavirus.

Aquests fons sumen un 0’55% d’increment addicional provinent del 0’25% pendent del 2019 i el 0’3% d’increment addicional del 2020, pendent de negociar amb els representants de les organitzacions sindicals. En total són 30 milions d’euros que el conseller vol portar a negociació, de manera conjunta, a la propera Mesa General dels Empleats Públics de la Generalitat (MEPAGC). Els fons addicionals són fons finalistes destinats a cobrir mesures específiques i per tant no poden destinar-se, amb caràcter general, per a tothom.

Infraestrucures digitals per la continuïtat de l’activitat del país

El conseller ha explicat que des de l’inici de la Covid-19, el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública ha treballat per preparar digitalment l’Administració per garantir els serveis bàsics i essencials; i reforçar les infraestructures digitals “per garantir la continuïtat de l’activitat del país”.

Pel que fa a la connectivitat, Puigneró ha destacat que el Govern ha aprovat declarar com a obres d’emergència deu projectes de desplegament de la xarxa de fibra òptica de la Generalitat, que afectaran 16 comarques per un valor de 16’5 milions d’euros. Aquesta mesura permet accelerar el desplegament i connectar deu capitals de comarca: Falset, Vielha, Puigcerdà, Moià, Montblanc, Valls, Gandesa, Solsona, Borges Blanques i Sort, així com els municipis i polígons industrials al seu pas. Per Puigneró “avui, més que mai, la connectivitat és una política social del segle XXI”.

A més, el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública ha ampliat, sense cost, la capacitat de la xarxa de fibra òptica de la Generalitat perquè els operadors locals puguin garantir a la ciutadania un ample de banda que suporti l’augment de la demanda, que en algunes zones de Catalunya ha superat en determinats moments el 300%.

D’altra banda, el conseller ha explicat que el Departament manté una interlocució continuada amb les principals operadores de Catalunya. Així, el Departament de Polítiques Digitals ha acordat amb les operadores ampliar, sense cost, els plans de dades per no deixar sense Internet els abonats davant l’augment de demanda generat per la Covid-19.

El conseller ha destacat que “és vital enfortir les infraestructures de comunicacions perquè les empreses puguin continuar funcionant, no s’aturi l’activitat econòmica i perquè les persones, des de casa, puguin teletreballar, accedir a l’e-learning, fer tràmits o accedir a l’oci digital”.

Una Administració Digital al servei de la ciutadania

D’altra banda, Puigneró ha afirmat que “l’Administració de la Generalitat no s’ha aturat malgrat el confinament”. En aquest sentit, el conseller ha recordat que el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública impulsa des de fa temps l’Administració digital i treballa per fer possible el teletreball en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat. Aquest treball previ, ha assegurat, ha fet possible que molts treballadors i treballadores públics estiguin teletreballant durant el confinament “per assegurar la prestació dels serveis essencials a la ciutadania”.

En aquest sentit, el conseller ha explicat que el personal dels col·lectius essencials (sanitaris, mossos i cossos d’emergència) està treballant al 100%. Mentre que 65% del col·lectiu d’administració, tècnic i laboral està donant resposta a la prestació de serveis bàsics i estructurals de manera presencial o en modalitat de teletreball.

En concret, un 38% del personal d’administració i tècnic fa teletreball segons els plans de contingència establerts pels departaments per garantir els serveis essencials i el funcionament de l’Administració. A més, el teletreball a la Generalitat s’ha incrementat un 28% entre la primera i la quarta setmana de confinament.

El conseller, Jordi Puigneró, ha assegurat que “això ha estat possible gràcies a un treball previ impulsat des del departament com ara mesures organitzatives, mesures tecnològiques, formació i conscienciació per poder arribar avui fins aquí. Però no ens podem parar aquí”.

Per fer possible el teletreball, el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) ha lliurat 5.067 equips informàtics als diversos departaments, organismes i entitats del sector públic. A més, s’ha reforçat la formació i els recursos i eines en l’àmbit del teletreball oferts per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. Des del Consorci de l’AOC, s’ha reforçat el suport i serveis digitals a les administracions públiques catalanes, especialment a l’àmbit local.

En aquest sentit, la tasca CTTI ha estat singularment rellevant: gràcies a l’entitat s’ha realitzat més de 350 actuacions que han donat suport a la lluita contra la Covid-19 i que han garantit la continuïtat dels serveis TIC de la Generalitat. L’àmbit d’aquestes accions comprèn des de proporcionar les eines necessàries per exercir el teletreball i que facilitin les tramitacions dels ciutadans, fins als esforços realitzats perquè els nens i les nenes puguin continuar el seu aprenentatge des de casa i el suport al desenvolupament d’aplicacions mòbils específiques per a la situació, entre moltes altres iniciatives.

Pel que fa a la ciberseguretat, l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha incrementat la seva activitat davant l’augment de ciberamenaces, aprofitant la crisi de la Covid-19. S’han detectat un increment del 20% de correus amb codi maliciós, un 476% més en el volum de credencials compromeses i un increment del 75% en l’intent d’explotació de les vulnerabilitats que es troben als sistemes d’informació de la Generalitat. Gràcies a les actuacions i solucions desplegades aquests atacs no s’han materialitzat.

Una app per donar resposta al confinament i postconfinament

Una altra iniciativa del Departament ha estat el disseny, creació i posada en marxa de l’aplicació ConfinApp, concebuda com a eina de suport i d’acompanyament en l’etapa de confinament però també de desconfinament. Un assistent virtual basat en intel·ligència artificial permet resoldre dubtes, així com accedir a serveis i tràmits com ara descarregar-te el certificat autoresponsable de desplaçament per dur-lo al mòbil.

“Aquesta crisi està mostrant com és d’important l’ús de la tecnologia per tal de prestar uns serveis públics de qualitat a la nostra ciutadania i també a les nostres empreses”, ha dit el conseller, i ha destacat que les empreses que s’havien transformat digitalment han pogut encarar millor la situació de crisi.

“En definitiva, la tecnologia serà una gran aliada per sortir d’aquesta crisi sanitària. La tecnologia ha de ser una gran impulsora de l’activitat econòmica i productiva del país. La tecnologia, en definitiva, ha de situar aquest país a l’avantguarda per generar oportunitats, feina, salut i progrés per a tothom” ha conclòs.

Redacció – J. V. G.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -